به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته به زلزله شامگاه 21 آبان استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ملت ایران نشان دادند در تمامی صحنه ها از جمله حوادث تلخ پای صحنه بوده و همواره به یاری یکدیگر رفته اند و هموطنان خود را فراموش نمی کنند.
وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در این زلزله یادآور شد: زلزله اخیر استان کرمانشاه و کشته و زخمی شدن بسیاری از هموطنان موجب تاثر و ناراحتی همه ملت ایران شد و حادثه ای تلخ و دردناکی را برجای گذاشت.
امام جمعه موقت سروآباد با تقدیر و تشکر از حس نوعدوستی و همدردی همه ملت ایران به ویژه مردم غیور و مرزدار شهرستان سروآباد افزود: کمک به زلزله زدگان این زمین لرزه بزرگ یک وظیفه انسانی، ملی، دینی و شرعی است و همه باید به کمک زلزله زدگان بیایند.
وی با بیان اینکه مواد غذایی به اندازه کافی به مناطق زلزله زده رسیده است، افزود: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سرمای هوا و احتمال بارش باران در طول هفته، مردم کمک های خود را در قالب چادر، پتو و وسایل گرمایشی به مناطق زلزله زده بفرستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خدمت رسانی به مردم را وظیفه مسئولان نظام دانست و گفت: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب است و هیچ مسئولی حق ندارد در خدمت رسانی به مردم کم کاری و سهل انگاری کند.
ماموستا حسینی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشسته از خون هزاران شهید، ایثارگری رزمندگان اسلام و همچنین حضور آگاهانه و هوشیارانه ملت ایران است، بنابراین حق این مردم خدمت رسانی صادقانه و بی منت مسئولان است.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: امید بهمنی
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.