به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در دهمین کنگره شعر عاشورایی اظهار کرد: آن شوری که در دل مردم وجود دارد هنرمندان که با زبان و قلم خود شور را همراه با شعور می کنند ارزشمند و مقدس است و این قلم ها، زبان ها در جامعه گویاتر و پرنفوذ تر است و جامعه به اثرهای آن نیاز دارد.
وی افزود: اثرهای هنری هنرمندان امروز سپری است که شور و شعور حسینی برای حفظ و نگهداری جامعه در برابر انواع آسیب های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و هجمه هایی که به دنیای اسلام وارد می شود، به آن نیازمند است.
کولانی با اشاره به اینکه هنری که در دل شاعر و هنرمند است این دل را زنده نگه داشته است، یادآور شد: همانند امام حسین(ع) در صحرای کربلا که به عشق ادا کرد، هنرمندان هم با چشم عاشقانه هنر می سرایند.
وی اصافه کرد: عشق به حسین (ع) دل ها را زنده نگه می دارد و این عشق قشنگ و مقدس است و هنرمندان باید عاشقانه امام حسین(ع) را نگاه کنند، با عشق برای آن بنویسند چرا که سید الشهدا (ع) عاشقانه وارد صحرای کربلا شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه هم گفت: 650 اثر به مرحله داوری کنگره سراسری شعر عاشورایی راه یافت که از این تعداد 540 اثر به مرحله داوری راه یافتند.
شهلا مژده افزود: در این کنگره، 15 نفر از شرکت کنندگان به عنوان نفرات منتخب معرفی شدند و در بخش ویژه بیش از 30 نفر سه نفر و زیر 30 سال نیز سه نفر به عنوان منتخب برگزیده شدند.
اثر به مرحله داوری کنگره سراسری شعر عاشورایی راه یافت که از این تعداد 540 اثر به مرحله داوری راه یافتند.
مژده با بیان اینکه استان های اصفهان، تهران، زنجان و زاهدان و شهر خمین بیشترین شرکت کنندگان را در این کنگره داشتند، یادآور شد: در بخش مقاله چهار نفر برگزیده شدند که سه نفر در بخش ویژه کردی و ترکی مقام سوم را کسب کردند.
وی تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه کنگره از طریق 200 مرکز علمی، فرهنگی، هنری و مراکز دانشگاهی ارسال شده بود، گفت: مهلت ارسالی آثار ارسالی به کنگره شعر عاشورایی تا پایان 12 مهر بود اما این زمان تا 22 مهر تمدید شد.
310 شاعر آثار خود را به دبیرخانه کنگره سراسری شعر عاشورایی ارسال کردند و آثار جشنواره شعر عاشورایی از سوی 6 نفر از اعضای هیات داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.