' محمد سعید محمدی ' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: تشویق جوانان به مساله ازدواج یکی از مهمترین اهداف این همایش است.
وی که در حاشیه همایش ازدواج و خانوادها سخن می گفت، افزود: خانواده زیر بنای جامعه است و دقت و شناخت در تشکیل این رکن اصلی جامعه، کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اصفهان ادامه داد: ریشه مسائل و مشکلات اجتماعی خانواده است بنابراین هر چه ازدواج آگاهانه تر، هوشمندانه تر و صحیح تر باشد، میزان آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد.
وی اظهارکرد: بهزیستی به عنوان سازمانی که مسئولیت سلامت اجتماعی را بر عهده دارد، برنامه های بسیاری را در زمینه سلامت خانواده در دستور کار قرار داده است.
محمدی با اشاره به نقش معاونت پیشگیری این سازمان در راه اندازی مراکز مشاوره، گفت: در اصفهان قریب 95 مرکز مشاوره فعال است که از این تعداد 10 مرکز به صورت تخصصی در زمینه ازدواج و خانواده فعالیت دارند.
وی گفت: برگزاری کلاس ها و جلسات آموزشی در سطح شهر در زمینه مدیریت خانواده، مهارت های زندگی، مهارت های زندگی ویژه دانشجویان، فرزند آوری، فرزند پروری از دیگر برنامه های بهزیستی شهر اصفهان است که در سال جاری قریب یکصد نشست و همایش در مجموع این سرفصل ها برگزار شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز باید از سنجش کمیت ها گذر کرد و سنجش کیفیت ها و اثربخشی برنامه ها را در دستور کار قرار داد زیرا مهم رسیدن به هدف است و این یک ضرورت است.
همچنین عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: امروز با یک بحران در حوزه خانواده و مساله ازدواج مواجه هستیم.
عباس شفتی ادامه داد: ازدواج سالم آن است که بتواند پاسخ مناسبی برای انگیزه های طرفین در مساله ازدواج ارائه کند و لذا نباید مساله مهمی چون ازدواج را به رفع نیازهای جنسی و جسمی فروکاست.
وی اضافه کرد: امروز نیازمند نگاه فرهنگی و تربیتی تازه ای نسبت به خانواده و ازدواج هستیم که در آن رشد و بالندگی طرفین مساله اصلی باشد.
همایش ازدواج و خانواده به همت اداره بهزیستی شهرستان اصفهان با حضور مددجویان، مددیاران و سمن های فعال در حوزه خانواده و ازدواج در سالن بهزیستی شهرستان اصفهان برگزار شد.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.