به گزارش ایرنا، ماموستا سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سنندج اظهار کرد: این حضور میلیونی در کربلا، پوزه ظالمان، زیاده خواهان و استکبار را به خاک مالید و آنان را از توطئه و ضربه زدن به همبستگی مسلمانان ناامید کرد.
وی پیام دوم این گردهمایی را حقانیت نهضت امام حسین(ع) اعلام کرد و افزود: جهانیان به خوبی می دانند فرزند پیامبر (ص) در برابر ظلم و بی عدالتی ایستاد و راه شهادت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد.
ماموستا حسینی تاکید کرد: پیام آخر آیین اربعین حسینی، اظهار مودت قرآنی و ارادت این کاروان به رسول الله (ص) و ائمه اطهار (ع) است.
امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رحم و محبت در قرآن کریم پرداخت و یادآور شد: در آیات متعدد قرآن، از شفقت و گذشت خداوند نسبت به بندگانش سخن به میان آمد و از بندگان و مومنان نیز خواسته شده نسبت به همدیگر مهربان باشند.
ماموستا حسینی با بیان اینکه رحم به معنای انعطاف درونی است، اضافه کرد: پروردگار یکتا بارها در قرآن، بخشش و رحم خود را نسبت به امت پیامبر (ص) فراوان و بی نهایت خوانده است.
وی افزود: خداوند بر خود واجب کرده است که نسبت به دوستداران خود محبت و شفقت داشته و از گناهان آنان گذشت و چشم پوشی کند.
ماموستا حسینی با اشاره به اینکه بررسی آیات قرآن کریم نشان از مهربان و خوش خلق بودن پیامبر (ص) دارد، اضافه کرد: جذابیت پیامبر(ص) در میان امت خود انکار ناپذیر است آنچنانکه در زمان حیات ایشان، حتی بسیاری از یهودیان و نصارا بدلیل همین اخلاق حسنه به اسلام روی آوردند.
وی خواستار پیروی مسلمانان از اخلاق و رفتار پیامبر (ص) و صحابه ایشان شد و گفت: امید است با فرهنگ سازی اخلاق محمدی در جامعه، شاهد اجتماعی بدور از آسیب ها باشیم.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از مهمترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.