مهدی بیگ محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از 300 میلیارد ریال بدهی داریم و حقوق کارگران و کارکنان و پرداخت حق بیمه آنها پنج ماه است پرداخت نشده است.
وی افزود: در آمد یکسال شهرداری بیجار حدود 120 میلیارد ریال است در حالیکه حقوق پرسنل نیز برای یکسال تقریبا به اندازه درآمد است بنابراین درآمدی نمی ماند که بتواند برای امور عمرانی و فعالیت های دیگر مدیریت شهر هزینه شود.
بیگ محمدپور با اشاره به اشتغال 400 نفر در شهرداری بیجار تاکید کرد: بیش از 40 میلیارد ریال برای هزینه های جاری نیاز داریم و باید حق بیمه کارکنان و تامین برخی لوازم اداری مصرفی روزانه را نیز به این مبلغ اضافه کرد.
سرپرست شهرداری بیجار با اشاره به عدم پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی پرسنل در پنج ماه گذشته یادآور شد: هزینه بیمه پرسنل هر ماه پنج میلیارد ریال است که اکنون 25 میلیارد ریال بدهی به سازمان تامین اجتماعی داریم.
وی در خصوص طرح های عمرانی شهرداری بیجار گفت: از سال 91 تا 94 تنها سه طرح عمرانی در شهرداری بیجار اجرا و افتتاح شد که به ازای هر طرح به طور متوسط هفت میلیارد ریال بدهی معوق به پیمانکاران روی دست شهرداری مانده است.
وی منابع درآمدزایی شهرداری بیجار را اخذ عوارض و درآمد کارخانه آسفالت اعلام کرد و افزود: یکی از ظرفیت های مناسب و درآمد زا برای شهرداری وجود کارخانه آسفالت است که باید با جذب سرمایه گذار نسبت به ایجاد درامد پایدار برای شهرداری اقدام کرد.
بیگ محمدپور اضافه کرد: راه اندازی کامل کارخانه آسفالت نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است که به علت بدهی و افزایش آن، امکان تامین مالی وجود ندارد و این فرصت درآمدزا از شهرداری گرفته شده است.
وی با ابراز ناخرسندی نسبت به استخدام نیروهای سفارشی در شهرداری بیجار گفت: ساختمان دو طبقه شهرداری و اتاق های ساخته شده در محوطه ظرفیت استقرار میز و صندلی برای نشستن این نیروها را ندارد.
سرپرست شهرداری بیجار یادآور شد: این حجم تحمیلی توان بدنه نحیف و نفس ضعیف شهرداری را گرفته است چون 400 نفر پرسنل شاغل در شهرداری برای شهری با جمعیت 50 هزار نفر نامتعارف است و هیچ توجیهی ندارد.
وی از عدم پرداخت به موقع عوارض شهرداری توسط مردم نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات شهرداری نام برد و اظهار کرد: نبود انگیزه در مردم برای پرداخت عوارض و ناتوانی شهرداری در دریافت مطالبات، خود موجب مغفول ماندن این درآمد شده است.
بیگ محمدپور ادامه داد: اگر مردم، عوارض خود را به موقع پرداخت کنند، وضعیت اقتصادی شهرداری بهبود خواهد یافت و توان انجام کارهای محوله را به شکل بهتری خواهد داشت لذا باید مردم شمارکت کنند و شهرداری را در اجرای وظایفش با پرداخت به موقع عوارض یاری رسانند.
وی با اشاره به کاهش شدید بازار ساخت و ساز مسکن در این شهر گفت: از ابتدای سال جاری تناکنون تنها 30 فقره مجوز ساخت و ساز در این شهر صادر شده که با احتساب هر فقره 100 میلیون ریال، شهرداری حدود سه میلیارد ریال درآمد زایی داشته در حالیکه با این در آمد حتی نمی توانیم حقوق یک ماه پرسنل خود که بیش از چهار میلیارد ریال است را پرداخت کنیم.
شهر بیجار در 140 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته و از سال 1304 دارای شهردای است و در ردیف 13 شهر اول کشور به لحاظ قدمت شهرداری قرار دارد.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.