حسین اصفهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: مشکل اولیه آب و فاضلاب این شهر بعلت تغییر وضعیت روستایی به شهری با موانع اداری مواجه بود که اخیرا این موانع رفع شده و مسئولیت آن تحویل آبفای شهری شهرستان بیجار گردیده است.
وی به آغاز تلاش مدیریت آبفای شهری این شهرستان برای توزیع درست و به موقع آب مورد نیاز شهرتوپ آغاج اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر برنامه های خوبی برای انتقال و توزیع ثابت و حتی موقت مد نظر این مدیریت است، ولی آنچه که ضروری است و به فوریت نیاز است است همکاری و همراهی مردم برای مدیریت و تفکیک نوع مصرف است.
وی به مردم این شهر توصیه کرد: حتی اگر برنامه های تامین، تولید و توزیع آب مصرفی آبفای شهرستان بیجار عملیاتی و به نتیجه برسد، در صورتی که وضعیت مصرف فعلی اصلاح نشود، مشکل کم آبی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.
اصفهانی گفت: متاسفانه اولین مشکل در خصوص کم آبی مناطق روستایی و مردم شهرهایی که به سبک اقتصاد روستایی امرار معاش دارند، بحث مصرف بی رویه است و این موضوع در فصل تابستان به اوج مصرف بی رویه و بدون مدیریت می رسد.
به گفته او به منظور گذر از وضعیت موجود، ضمن تقویت دستگاه های انتقال و پمپاژ، راهکار مناسب و تامین کننده نیاز مردم برای آب شرب، تفکیک موارد مصرف آب توسط اهالی و خانوارها می باشد، باید محل مصرف و استفاده دام، باغ و باغچه های کوچک محلات و برخی نیاز های غیر ضروری خانواده ها از محل آب شرب نباشد.
او از همکاری شهرداری این شهر برای حفاری داخل شهر و قبول انجام اقدامات بهینه سازی معابر توسط شهرداری خبر داد و خاطر نشان کرد: این همکاری موجب تسریع امور انتقال، توزیع، تسطیح و تسهیل کارهای بعدی در این شهر خواهد شد.
رئیس اداره آبفای شهرستان بیجار به تفکیک وظیفه تامین، تولید و توزیع آب اشاره کرد و گفت: تامین و تولید آب این شهر همچنان بر عهده آبفای روستایی است و این اداره وظیفه دارد میزان آب تولید شده را بدست مردم برساند که در چند روز آینده با تقویت برخی زیر ساخت ها این کار با قدرت بیشتری صورت خواهد گرفت.
او از تقویت و اصلاح برخی زیر ساخت های فعلی و مسیر انتقال بین چند روستای نزدیک شهر توپ آغاج و انتظار اهالی این روستاها سخن گفت و افزود: برخی اهالی روستاهای مسیر انتقال انتظار دارند، از محل تامین و توزیع آب مورد نظر برای شهر توپ آغاج، نیاز آنان نیز تامین شود که با توجه به تفکیک وظایف ادارات آبفای روستایی و آبفای شهری این انتظار موجب تداخل امور و بی نظمی خواهد شد که امید است با ایجاد فرهنگ رعایت ضوابط و اطلاع رسانی، موانع موجود در مسیر انتقال رفع شود.
جمعیت ثابت شهر توپ آغاج 2 هزار نفر است که با احتساب جمعیت شناور حدود سه هزار نفر در این شهر زندگی می کنند.
این شهر که در 50 کیلومتری شهر بیجار مرکز شهرستان واقع شده است، حدود پنج سال است که از روستا به شهری تغییر وضعیت یافته است.
در این مدت مدیریت بسیاری از امور این شهر بخاطر تغییر وضعیت روستایی به شهری با مشکلات و بلاتکلیفی های زیادی مواجه بوده است.
در حال حاضر انتظار راه اندازی پاسگاه انتظامی مستقل برای افزایش سطح امنیت این شهر و منطقه از انتظارات مردم است.
راه ارتباطی این شهر با جاده اصلی و مهم بیجار- زنجان که حدود پنج کیلومتر طول دارد از وضعیت رضایت بخشی برخوردار نیست
بسیاری از ادارات و ارگان ها و بانک ها تاکنون در این شهر نماینده و یا دفتر فعالی ندارند و حتی مردم برای پرداخت های ریالی بسیار کم در بانک با مشکلات زیادی مواجه هستند.
شبکه کردستان نیز در این شهر بسیار ضعیف و دشوار دریافت می شود.
شهرداری این شهر بعلت نداشتن محل درآمد و کمبود منابع مالی برای ابتدایی ترین امور زیبا سازی شهر و امور بهداشتی با مشکل مواجه است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.