به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز دوشنبه در آیین نمادین آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان که در دبیرستان دخترانه شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مدارسی موفق هستند که اولیای دانش آموزان با تصمیم گیری های خود آموزش و پرورش را همراهی می کنند.
وی بر تاکید بر همکاری و مشارکت اولیا و مربیان در مدارس استان افزود: در میان اولیای دانش آموزان افراد صاحب ایده و فکر زیادی دارد که عوامل اجرایی و آموزشی ما باید از این ایده ها و نظرات اولیا بهره مند شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: از اولیا انتظار می رود در نشست ها و برنامه های مدارس حضور موثر و فعال تری داشتنه و در بخش های مختلف آموزشی و پرورشی مربیان مدارسی را یاری کنند.
قربانی ابراز امیدواری کرد برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان زمینه ای برای پیوند هرچه بیشتر اولیا و مربیان در راستای اعتلا و پیشرفت آینده سازان این مرز و بوم باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان در پیشبرد برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس بسیار تاثیرگذار است، گفت: این انجمن هر اندازه که فعال و پویا باشد برنامه های تحصیلی مدارس تاثیرگذاری بیشتری بر روی دانش آموزان خواهد داشت.
سید فواد حسینی به موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان نیز اشاره کرد و یادآور شد: علاقه و توانایی 2 مؤلفه بسیار تاثیر گذار در هدایت تحصیلی دانش آموزان است و برگزاری کارگاه های آموزشی زمینه ساز انتخاب آگاهانه دانش آموزان می شود.
به گزارش ایرنا، انجمن اولیا و مربیان در ایران سابقه 70 ساله دارد و در آموزش و پرورش کشورهای پیشرفته دنیا، انجمن اولیا و مربیان از نهاد های تاثیرگذار تعلیم و تربیت است.
در ادامه این آیین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان توسط رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان قرائت شد.
24 تا 30 مهرماه با عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.