به گزارش ایرنا، سرهنگ سعید شعبانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از نظام های سیاسی که از تجهیزات، تخصص و منابع سرشار مالی برخوردار هستند بدلیل نبود پشتوانه مردمی قادر به تحقق اهداف شان نیستند.
به گفته وی، امروز ماموریت سپاه و سازمان بسیج در حوزه های محرومیت زدایی، مردم یاری، اقتصاد مقاومتی و برنامه های فرهنگی، آمورش و فراخوانی بسیجیان و برنامه های دیگر است.
به گفته وی، اگر تلاش رسانه ها و خبرنگاران نبود بسیاری از این اقدام ها و خدمات رسانی ها به داخل جامعه منعکس نمی شد و مورد غفلت واقع بود.
سرهنگ شعبانی تاکید کرد: زمانی که مردم عملکرد مسئولان، نهادها و نظام را نگاه می کنند به انقلاب پایبند و وفادار می مانند که این یک پشتوانه مردمی خوب برای نظام اسلامی است.
وی افزود: برای جلوگیری از تهدیدها و کینه توزی های دشمنان به سرکردگی آمریکا که هدف اصلی اش جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و نظامی است، ضرورت دارد عملکردها برای مردم بازگو شود تا اعتماد عمومی به نهادهای نظام جلب شود.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید بسیار کرده اند و دولت یازدهم نیز قرارگاه اقتصاد مقاومتی را با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل داد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قروه گفت: در اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشت در سطح کشور عمل کردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی است که با استفاده از این سیاست ها و کاربردها می توان پیشرفت خوبی در حوزه اقتصادی داشت.
وی با اشاره به اینکه از سال 93 تاکنون بیش از 90 درصد اعتبارات و تسهیلات اقتصاد مقاومتی در اختیار کار آفرینان قرار گرفته است، یادآور شد: با نظارت و بازدید میدانی صورت گرفته این تسهیلات توسط کارآفرینان منجر به تولید و اشتغال شده است.
سرهنگ شعبانی با بیان اینکه سال گذشته در بخش اقتصاد مقاومتی 12 میلیارد ریال در قالب 57 طرح در اختیار کارآفرینان این شهرستان قرار گرفت، گفت: این طرح ها در زمینه پرورش قارچ، شتر مرغ، زنبورداری، قالی بافی، پرورش دام های سبک و سنگین، صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و فراورده های سنگی بود.
وی افزود: با توجه به توانمندی و پتانسیل شهرستان قروه در بخش صنایع تبدیلی، ولی کمتر از 50 درصد از این فرصت استفاده شده است حال آنکه شهرستان قروه معادن سنگ خوبی دارد که در کشور و دنیا نمونه هستند و صنایع تبدیلی در این بخش می تواند تولید ثروت کرده و اشتغالزا باشد.
به گفته وی، سال گذشته سه میلیارد ریال از اعتبارات سپاه برای 10 واحد تولیدی با استفاده از سنگ های پرت و زائد در حوزه صنایع تبدیلی و تولید فراورده سنگی در سریش آباد تخصیص داده شد تا محصولات سنگی شهرستان به عنوان یک برند در کشور و دنیا مطرح شود.
سرهنگ شعبانی با اشاره به بخش مردم یاری و محرومیت زدایی به عنوان سیاست جدید سپاه و سازمان بسیج در سطح روستاها و مناطق دور و کم برخوردار و محروم افزود: برای محرومیت زدایی و مردم یاری طرح های خدماتی و عمرانی سپاه تا پایان سال 96 به اتمام می رسد.
فرمانده سپاه قروه اظهار کرد: در زمینه محرومیت زدایی و مردم یاری سپاه قروه 70 طرح از سال 93 تاکنون تکمیل و یا در دست اقدام دارد که از این تعداد، 12 خانه عالم در روستاهای دور افتاده، 14 مسجد، پنج غسالخانه روستایی و 14 سرویس بهداشتی در روستاها احداث کرده است.
وی زیرسازی سه راه روستایی، احداث 6 طرح آبرسانی، پل ارتباطی بین روستایی، مرمت حوزه علمیه، تکمیل چهار استاد سرا، و مرمت 10 مدرسه در سطح شهر و روستاها با اعتبار 11 میلیارد و 940 میلیون ریالی را از دیگر اقدامات سپاه شهرستان قروه اعلام کرد.
سرهنگ شعبانی افزود: هدف سپاه و سازمان بسیج در بخش محرومیت زدایی کمک به خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست و بیماران صعب العلاج که هزینه تهیه دارو و درمان خود را ندارند است و با سرکشی از این خانواده ها، پنج میلیون ریال به هر خانواده کمک کرده است.
وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید بسیاری از روستاییان این شهرستان قدرت خرید لوازم التحریر برای فرزندان خود را نداشتند که سپاه و بسیج در سه مرحله 850 بسته آموزشی و لوازم التحریر (هر بسته به ارزش یک میلیون ریال) تهیه و میان این خانواده ها توزیع کرد.
سرهنگ شعبانی با اشاره به ماموریت دیگر سپاه قروه در قالب قرارگاه جواد الائمه (ع) و اجرای طرح کرامت 2 اضافه کرد: در این طرح سپاه به صورت پایلوت یک منطقه آلوده به مواد مخدر را شناسایی و معرفی می کند تا در آن حوزه پیشگیری، دستگیری مواد فروشان، معرفی معتادان به کمپ ترک اعتیاد، بهبود زیرساخت ها و کارهای عام المنفعه اقداماتی انجام شود.
وی یادآور شد: اعتبار قرارگاه جواد الائمه برای اجرای این طرح 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است که در نیمه نخست امسال یک میلیارد و 100 میلیون ریال جذب شد و یک میلیارد و 100 میلیون ریال دیگر نیز در نیمه دوم سال تخصیص داده می شود.
سرهنگ شعبانی تاکید کرد: اشتغالزایی و درآمد زایی برای معتادن بهبود یافته یکی از کمک های سپاه و سازمان بسیج است که در این راستا صنایع، کارخانه های بزرگ و کوچک شهرستان با گرفتن 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، نسبت به بکارگیری معتادن بهبود یافته اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست خبرنگاران و عکاسان رسانه های استان کردستان از طرح های پرورش زنبور عسل در دزج با اشتغالزایی چهار نفر و تسهیلات 200 میلیون ریالی، احداث مسجد در روستای دیوه زند با اعتبار 350 میلیون ریال و طرح پرورش شتر مرغ شهر سریش آباد با اشتغالزایی پنج نفر و تسهیلات 400 میلیون ریالی که از محل اعتبارات بسیج سازندگی شهرستان قروه اجرا شده اند، بازدید کردند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.