فرزین بهمنی آزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بودجه از محل اعتبارات نفت برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی 24 بقعه متبرکه و 60 مسجد و حسینیه در گچساران تخصیص داده شده است.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبار 11 میلیارد و 600 میلیون ریال به بقاع متبرکه و بقیه برای عمران مساجد این شهرستان پیش بینی شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: در سال 1395 بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای نوسازی، توسعه و تعمیر بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان اعتبار تصویب و 60 درصد آن جذب و هزینه شد.
بهمنی آزاد با اشاره به اینکه افزایش زیرساخت‌های رفاهی در بقعه متبرکه راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی و بهبود کیفی برنامه‌های فرهنگی است تصریح کرد: با توجه به وجود بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه؛ خواهر امام رضا (ع) به‌عنوان قطب فرهنگی جنوب کشور در این شهرستان مشارکت مردم برای شتاب بخشی به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های رفاهی این بقعه متبرکه ضروری است.
140 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت، توسعه و مرمت مساجد و بقاع متبرکه در سال‌های 1392 تا 1395 در شهرستان گچساران هزینه شده است.
حرم بی‌بی حکیمه (س)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده شاه محمد (ع) و کاکا مبارک (ع) از بقاع متبرکه شاخص گچساران است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.