به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مسعود خرم نیا روز چهارشنبه در همایش پلیس، امنیت و اصناف در سازمان صنعت معدن و تجارت استان کردستان در سنندج با بیان اینکه هزار واحد در شهرستان های بانه و مریون بدون پروانه فعالیت می کردند افزود: نیروی انتظامی در راستای پروانه دار کردن این صنوف نقش مهمی ایفاء کرده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی تولیدی و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بازار و کسبه نقش مهمی در بهبود رونق فضای بازار و تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال دارد.
وی با بیان اینکه پروانه دار کردن صنوف نقش مهمی در تامین امنیت جامعه دارد افزود: پرونده دارکردن صنوف منجر به قانونمند شدن فعالیت های اقتصادی، کاهش پرونده های قضایی و افزایش مسئولیت اجتماعی اصناف می شود.
فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به شعار امسال هفته نیروی انتظامی پلیس برای امنیت و امنیت برای همه، برقراری امنیت همه جانبه در جامعه را نیازمند همکاری و تعامل همه بخش های جامعه دانست و گفت: پلیس به تنهایی قادر به تامین امنیت جامعه نیست بلکه برقراری امنیت مرهون همکاری همه بخش هاو ارگان هاست.
خرم نیا به مشکلات متعدد اجتماعی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در شهر سنندج ملموس است معضل دست فروشی است اما این معضل تنها مختص کشور ما نیست بلکه این معضل در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و علل آن ناشی نبود شغل و بیکاری است.
وی افزود: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به ساماندهی مشاغل مزاحم نیست و ساماندهی معضل دست فروشی نیازمند همکاری و تعامل صنعت و معدن با سایر ادارات ذیربط است.
به گفته وی،نیروی انتظامی تنها در مواردی که دست فرروشان مرتکب تخلفی شوند قاطعانه با آنها برخور می کند.
وی اظهار کرد: ارتقا سطح سواد و دانش افراد جامعه می تواند به پیشگیری از وقوع جرم در جامعه کمک کند.
خرم نیا نهادینه کردن فرهنگ مصرف تولیدات داخلی در حوزه بازار را بسیار اثر بخش توصیف کرد و افزود: یک بخش اقتصاد مقاومتی مربوط به تولیدات داخل کشور است.
وی معرفی و ترویج کالاهای ایرانی در راستای حمایت از اقتصاد داخلی را ضروری برشمرد و گفت: فرهنگسازی و تغییر نگرش مردم نسبت به مصرف تولیدات داخلی کشور کمک می کند.
وی اظهار کرد: از آنجا که ایجاد یک شغل پایدار از سوی دولت نیازمند سرمایه گذاری است، اما اصناف در کردستان توانسته اند بدون اتکاء به امکانات دولتی حدود 73 هزار شغل مستقیم در استان ایجاد کند.
در پایان همایش از تعدادی از اصناف و اتحادیه های استان کردستان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
**خبرنگار: شیوا اردلان منش**انتشار دهنده: امید بهمنی
7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.