به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامیان، جعفر ابراهیم نیا روشن ظهر امروز در گفت‌‎وگویی با خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش مجموعه دستگاه قضایی شهرستان رامیان دومین پرونده قتل در این شهرستان محقق شده است.       

وی افزود: روز گذشته پیرامون حکم قصاص نفس متهم با توجه به جلسات متعدد برگزار شده در اداره زندان گنبدکاووس جلسه‌ای در دفتر دادستانی رامیان تشکیل شد.    

دادستان شهرستان رامیان ادامه داد: با توجه به اینکه متهم 6 سال پیش پدر خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود و در این مدت در زندان به سر می برد جلسه صلح و سازش با حضور اولیای دم برگزار و 4 نفر از آنها اعلام گذشت قطعی کردند.  

وی تصریح کرد: یکی از ورثه که دختر مقتول بود حاضر به مصالحه نبود و پس از چندین جلسه مذاکره و دعوت از آقای محمد شهرکی(عضو واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف استان) در روز گذشته دختر متوفی نیز اعلام رضایت قطعی نمود.

ابراهیم نیا روشن خاطرنشان کرد: دختر نامبرده علت این کار خود را برگرداندن برادر خویش به جامعه و همسر و فرزند وی اعلام کرده است و رضایت داده است.    

دادستان شهرستان رامیان در ادامه با بیان اینکه با توجه به اعلام رضایت این افراد پرونده از لحاظ جنبه قصاص مختومه می باشد، گفت: لیکن از جهت جنبه جنبه عمومی قتل پرونده به دادگاه کیفری 1 ارسال می گردد.     

وی یادآور شد: در خصوص اعلام گذشت و صلح و سازش های اخیر در مورخه 23 فروردین ماه سالجاری جلسه ای در دفتر دادستانی رامیان پیرامون قتل مردی که همسرش را به قتل رسانده بود تشکیل شد.   

دادستان شهرستان رامیان خاطرنشان کرد: نامبرده پس ار تحمل 5 سال حبس و تائید حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور در آستانه اجرای حکم قرار داشت.   

ابراهیم نیا روشن اظهار کرد: پس از تلاش‌های زیاد و برگزاری جلسات متعدد در اداره زندان، تلاشهای نماینده ستاد دیه و دادستانی شهرستان سرانجام پدر و مادر مقتول اعلام رضایت کرده و از حق قصاص خود گذشت کردند.   

دادستان شهرستان رامیان با تاکید بر این موضوع که با توجه به مهم بودن مقوله پیشگیری از وقوع جرم و اهمیت پرونده‌های قتل به شهروندان توصیه کرد: در روابط اجتماعی خود ضمن کنترل اعمال و رفتار خود از هرگونه درگیری فیزیکی پرهیز کرده، به عواقب رفتار و اعمال خود بیندیشند و بدانند که ممکن است کوچکترین مجادلات منتهی به وقوع جرائم غیرقابل بخشش شود.

گسترش نامطلوب فضای مجازی زمینه را برای آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آسیب های فضای مجازی تهدیدی جدی برای خانواده ها محسوب می شود، گفت: ساده ترین راهکار مقابله با این تهدیدات آموزش درست و فرهنگ سازی فرزندان است.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله سید عبدالهادی هاشمی شاهرودی در جلسه اندیشه ورزی با موضوع بررسی علل و عوامل طلاق درستاد فرماندهی انتظامی شهرستان علی آباد کتول، گفت: طلاق امروز به عنوان یکی از اضلاع مثلث آسیب های اجتماعی در جامعه به شمار می رود.

وی انتخاب های ناآگاهانه و ناعاقلانه در ازدواج را به عنوان مهمترین عامل شکست در ازدواج عنوان کرد و گفت: آمار های ارائه شده نشان از افزایش نرخ طلاق در سال‌های اخیر دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیشتر آمار طلاق در سال های ابتدایی زندگی به ثبت رسیده است، بیان داشت: آمار های ارائه شده به نحوی نمایانگر تغییرات بنیادین در استحکام بنیان خانواده است.

وی خانواده را کوچک‌ترین نهاد اجتماعی که نقش بالنده و اساسی در تکوین جامعه دارد بر شمرد و گفت: خانواده با التزام عملی به اصول اعتقادی خود زمینه ساز جامعه کلان فردا است که بایستی روابط اجتماعی، عاطفی، سیاسی و فرهنگی آن در جهت ارزش‌های بایسته نظام قرارگیرد.

آیت الله شاهرودی به تاکیدات مکرر در دین مقدس اسلام بر استحکام خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده سالم زمینه‌ساز جامعه سالم است و وقوع جرایم و آسیب‌ها در این گونه جوامع بسیار پایین است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع فضای مجازی و تهدیداتی که در این فضا متوجه خانواده ها شده است ، افزود: فضای مجازی قلمروی فارغ از مکان و زمان است که بر همه ابعاد زندگی تاثیر خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مشکلات و معضلاتی که در دنیای مجازی برای خانواده‌ها ایجاد شده سبب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است چرا که خانواده‌ها خصوصا جوان ها و نوجوانان هنوز قدرت تشخیص خوب و بد را ندارند و به صورت مداوم در معرض آسیب های فضای مجازی قرار می گیرند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آسیب های فضای مجازی تهدید جدیدی برای خانواده‌ها محسوب می شود ،تصریح کرد: ساده‌ترین راهکار مقابله با این تهدیدات، آموزش درست و فرهنگ‌سازی برای فرزندان است.

وی گفت: راهکار مقابله با این معضل، برخورد فیزیکی نیست بلکه باید به ارتقاء فرهنگی جامعه کمک کرد و دولت، سازمان ها و نهاد های مردمی هر کدام نقش مهمی در راستای پیشگیری از آسیب ها و مشکلات فضای مجازی ایفا  کنند.

آیت الله شاهرودی با اشاره به ارائه راهکارها و پیشنهادهایی در زمینه پیشگیری از طلاق تصریح کرد: تشکیل پایلوت آموزش پیشگیری از صیانت مزدوجین قبل از ازدواج با هدف تشکیل خانواده ای با دوام و مستحکم از سال 1393 در شهرستان علی آباد کتول آغاز شد که در این طرح جوانانی که قصد ازدواج دارند باید در 6 کلاس آموزشی که با استادانی از نیروی انتظامی و دادگستری تشکیل شده، شرکت کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی خصوصا طلاق در علی آباد کتول خاطر نشان کرد: اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در کاهش طلاق در شهرستان داشته و در تلاش هستیم این برنامه آموزشی در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.

مدیریت دانش، لازمه موفقیت نیروی انتظامی است

فرمانده انتظامی استان گلستان دانش‌محوری را سرلوحه ماموریت‌های نیروی انتظامی اظهار کرد و گفت: مدیریت دانش لازمه موفقیت نیروی انتظامی است.

سردار علی اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی با تاکید بر احترام متقابل در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل و احکام اجتماعی اسلامی است.

وی ایجاد امنیت و آرامش و آسودگی خاطر را از برکات امربه معروف و نهی از منکر در محیط خانواده و جامعه عنوان کرد و گفت: این فریضه الهی در شریعت اسلامی در مقایسه با ادیان دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که از سوی پیامبران و اولیاء الهی در این خصوص تاکیدات فراوان شده است.

این مقام ارشد انتظامی یکی از ماموریت های پلیس را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و افزود: ماموریت های نیروی انتظامی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تداعی شده است.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی هدفمند در اجرای طرح های اجرایی بلند مدت و کوتاه مدت در راستای رسیدن به اهداف عالیه سازمان بیان داشت: ارزیابی صحیح از توانمندی ها با استفاده از تمامی فرصت ها و ظرفیت های موجود می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر مردم بزرگترین ظرفیت در مقابله با آُسیب های اجتماعی محسوب شده و با مشارکت و همراهی مردم می توانیم مقدار زیادی آسیبهای اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه دانش محوری را سرلوحه ماموریت های نیروی انتظامی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مدیریت دانش لازمه موفقیت نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621481
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.