به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار مراد حسنی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از کارکنان و کتابداران شاهد و ایثارگر کتابخانه های عمومی این استان و رونمایی از 2 کتاب حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: به برکت خون شهدا و اراده ملت، آوازه سربلندی ایران دنیا را فرا گرفته و اقتدار ایران اسلامی به جهانیان ثابت شده است.
وی افزود: کسانی که چشم طمع به کشور ما و آب و خاک این سرزمین دارند، بدانند 38 سال از انقلاب می گذرد و هر روز ما دفاع مقدس و مقابله با استکبار و توطئه های دشمنان است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب توطئه های دشمنان از راه های مختلف علیه کشورمان آغاز و تاکنون ادامه دارد و به برکت خون شهدا و اراده فولادین مردم همچنان ما پیروزیم و توطئه های دشمنان را در نطفه خفه کرده ایم.
سردار حسنی تاکید کرد: امروز ملت ایران از کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه و عراق دفاع می کند و همیشه یار و حامی مظلومان و ستمدیدگان است.
وی یادآور شد: در ابتدای جنگ ما از کمترین ادوات و تجهیزات جنگی برخوردار بودیم اما امروز آنچنان قدرتی داریم که توان موشکی ما خواب را از چشم دشمنان بویژه آمریکا و اسراییل گرفته است.
سردار حسنی هفته دفاع مقدس را یادآور افتخار آفرینی های رزمندگان در دفاع از آب و خاک این سرزمین دانست و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای معرفی اندیشه های اسلام ناب و همچنین از خودگذشتگی ها و ایثارگری، ایثارگران و شهدا به نسل جوان جامعه است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با تاکید بر به قلم کشیدن فداکاری های آن دوران توسط نویسندگان اظهار کرد: نویسندگان ما در استان از این توانایی برخوردار هستند که اتفاقات و وقایع دوران دفاع مقدس را به قلم کشیده و در اختیار نسل جوان امروز قرار دهند.
وی همچنین با اشاره به نقاط یادمانی دوران دفاع مقدس در این استان گفت: در زمینه ساماندهی این نقاط و همچنین ایجاد پارک موزه دفاع مقدس فعالیت های خوبی انجام شده ولی نیازمند همکاری ارگان ها و دستگاه های اجرایی هستیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از 2 کتاب حوزه دفاع مقدس با عناوین 'توشه دیدار' در 2 جلد به نویسندگی محمد سلیمانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان و 'قدر یک لشکر' به نویسندگی علی اکبر علیزاده رونمایی شد.
موضوع کتاب 'توشه دیدار' نگاهی به زندگی و خاطرات شهدای خطه کردستان و موضوع کتاب 'قدر یک لشکری' قصه های سرزمین صفا و وفا و مربوط به خاطرات دفاع مقدس است.
در این آیین همچنین از کارکنان و کتابداران شاهد و ایثارگر استان کردستان به مناسبت هفته دفاع مقدس تجلیل شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.