مدیر جهادکشاورزی شهرستان سروآباد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳ هزار و ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان سروآباد برداشت شود.

به گزارش ایلنا، مجید قاسمی نژاد با اشاره به جشنواره انگور رشه (سیاه) شهرستان سروآباد، گفت: از ۱۷۶۰ هکتار باغ انگور رشه دیم در شهرستان سرو آباد۱۳۳۰ هکتار آن بارور است. 

وی اظهار داشت: به طور متوسط در هر هکتار ۷ تن انگور رشه برداشت می‌شود که پیش‌بینی می شود در مجموع ۱۳ هزار و ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان سروآباد امسال برداشت شود.

 قاسمی‌نژاد هدف از برگزاری جشنواره انگوره رشه سروآباد را شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی این شهرستان عنوان کرد و افزود: حفظ آب و خاک، جذب سرمایه‌گذار و تجلیل از انگورکاران نمونه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآورشد: با توجه به طرح توسعه باغات دیم در آینده افق مناسبی برای تولید این محصول وجود دارد چراکه باغات انگور رشه شهرستان سروآباد به ازای هر ۵ هکتار یک شغل ایجاد کرده که در مجموع ۹۵ شغل شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت طبیعی این منطقه در تولید انگور رشه در آینده این محصول از تازه خوری خارج و بایستی با ایجاد صنایع فراوری نسبت به تولید محصولات فراوری شده انگور رشه اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد از عرضه انگور رشه در بازارهای کشوری خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی استان با ایجاد غرفه های عرضه محصولات کشاورزی استان در بازارهای تهران نسبت به عرضه انگور رشه اقدام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.