مدیر جهاد کشاورزی هندیجان گفت: به مناسبت هفته دولت کلنگ اولین گلخانه سبزی و صیفی هندیجان با حضور مسئولان در روستای چم شعبان به زمین زده شد.

جمشید اسلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در هندیجان گفت: به‌مناسبت هفته دولت تأسیس اولین گلخانه کشاورزی محصولات سبزی و صیفی در هندیجان با حضور مسئولان شهر و فرماندار محترم، در روستای چم شعبان آغاز شد.

وی افزود: این طرح به مجری‌گری بابک گشتیل از سرمایه‌گذاران بومی هندیجان در روستای چم شعبان به متراژ شش هزار مترمربع صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: این طرح که برای اولین بار در هندیجان صورت گرفته، پانصد میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی دارد که سالانه 200 تن محصول از آن برداشت خواهد شد.

وی گفت: محصولات کشاورزی قابل‌برداشت از این طرح می‌توان به گوجه، پیاز، خیار و بادمجان اشاره کرد امیدواریم ما بتوانیم از این طریق در محصولات کشاورزی خودکفا شویم.

اسلامیان عنوان کرد: به سبب مشکلات آب و خشکی رودخانه زهره در بالادست ما دیگر نمی‌توانیم همانند گذشته شکوه کشاورزی را داشته باشیم لذا به راه‌های جایگزین متوسل می‌شویم.

وی در پایان عنوان کرد: متأسفانه به سبب برداشت‌های بی‌رویه آب در بالادست رودخانه زهره هندیجان منطقه ما با کمبود آب مواجه شده و مجبوریم دستگاه‌های جدید کشاورزی را جایگزین کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.