به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اولین جشنواره انگور سیاه سردشت (رشه) در روستای گومان برگزار شد.

اسمعیل کریم‌زاده مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مزایای انگور سیاه گفت: سردشت بعناون یکی از شهرهای حاصلخیز استان آذربایجان غربی و کشور با محصول استراتژیک انگور می تواند به یک شهر مناسب در بخش کشاورزی تبدیل شود.
وی افزود: هم‌اکنون نزدیک به  ۸۵۰۰۰تن محصولات کشاورزی در سردشت تولید می شود ضمن اینکه بیش از ۶درصد محصولات کشاورزی کشور را استان آذربایجان غربی تولید می کند.
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: انگور یکی از محصولات استراتژیک استان است که در ۲۳۰۰۰ هکتار اراضی کشت می شود و پیش‌بینی تولید ۲۰۰هزار تن انگور از باغات انگور استان داریم که ۸۰هزار تن کمبود داریم.
وی ادامه داد: ارومیه و سردشت بیشترین باغات انگور ارگانیک استان را دارند و سالانه بین ۲۵هزار  تا ۳۵هزار تن انگور در سردشت تولید می شود.

نژاد جهانی فرماندار سردشت هم گفت: جشنواره انگور میتواند نقش پررنگی در رونق ابن محصول داشته باشد.
وی افزود: راهکارهایی کوتاه مدت،میان مدت و بلندمدت برای بهبود شرایط کشاورزان فروش محصول و ... باید اندیشیده شود و هدف جشنواره، معرفی این محصول ، صنایع تبدیلی معرفی مزایای درمانی، بسترسازی مردم و دولت برای جذب سرمایه و ... است.
جهانی خاطر نشان کرد: باید در راستای فعالتر شدن منطقه و توسعه، اقتصاد مرزی را با فروش محصولات بومی به همراه گردشگری توجه کنیم.

عکاس: سهیل فرجی | گزارش: سینا افشاریان

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 740730
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.