مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: شش هزار حامی در شش ماهه نخست سال جاری برای ایتام نیازمند کردستانی جذب شدند.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی زاده در نشست تخصصی شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه با بیان اینکه مردم کردستان مردمان خیرخواهی هستند که همیشه در کارهای خیر پیش قدم هستند، عنوان کرد: باید تلاش شود از این ظرفیت در جهت کمک به نیازمندان و رفع محرومیت استان بهره گیری شود.

وی ضمن بیان اینکه مردم نیکوکار استان در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد تومان از طریق صدقات به نیازمندان کمک کردند، افزود: ۱۰۰ درصد کمک های مردمی صرف امور نیازمندان این استان می شود و در جهت کمک به تامین مسکن، جهیزیه، درمان، تحصیل، معیشت و سایر نیازمندی های فقرا هزینه می شود.

شیخی زاده در ادامه توسعه امداد الکترونیک و برون سپاری خدمات را از جمله برنامه های مهم این نهاد نام برد و اعلام کرد: در جهت کمک به نیازمندان باید از ظرفیت و همکاری آموزش و پرورش، بسیج، دانشگاه ها، ائمه جمعه و جماعات و مساجد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شش هزار حامی در شش ماهه نخست سال جاری برای ایتام کردستانی جذب شدند ، گفت: ۸۰ درصد از حامی های کودکان نیازمند استان در خارج از استان و اکثرا در تهران زندگی می کنند.

 مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به وجود هفت هزار کودک یتیم و محسنین نیازمند عنوان کرد:  با توجه به سطح مشکلات و نیازمندی های مختلف این کودکان نیاز است خیران استان در این زمینه همت کنند و نیازمندی های ایتام استان را از طریق کمک ها و خدمات خود تامین کنند.

وی ایجاد اشتغال برای مددجویان با همکاری کارگاه ها و صاحبان مشاغل را از دیگر راه های کمک به نیازمندان استان بیان کرد و افزود: کمک های خیران می تواند در قالب ارائه خدمات مختلف به مددجویان این نهاد باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.