به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی اظهار کرد: در عید قربان سال گذشته خیرین استان ۲۱۶ میلیون تومان در جهت تامین گوشت قربانی نیازمندان به کمیته امداد اعطا کردند.

وی افزود: امسال نیز برای تامین گوشت قربانی مددجویان رایزنی‌هایی را با مراکز نیکوکاری، مساجد، هیات‌های مذهبی، ادارات و... انجام خواهیم داد تا کلیه نیازمندان عزیز در روز عید قربان از این جهت مشکلی نداشته باشند.

دشتی با اشاره به اینکه هیچ اعتبار دولتی جهت رفع نیاز مددجویان در اعیاد مختلف تخصیص نمی یابد، گفت: امیدواریم خیرین و مراکز دولتی استان در این اعیاد نهایت همکاری را با کمیته امداد انجام دهند و با اعطای کمک‌های خود دررفع نیاز فقرا سهیم باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان عنوان کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزارنفر دراستان که ۵۲ درصد این اعضا به دلیل فوت سرپرست، ۴۲ درصد به علت از کار افتادگی و ۸ درصد به دلیل آسیب‌های اجتماعی تحت پوشش کمیته امداد استان قرار گرفته‌اند.

وی گفت: خیرین استان در ماه رمضان سال جاری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نیازمندان با محوریت زکات فطریه و اطعام و... کمک کردند.

دشتی تصریح کرد: ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه توسط کمیته امداد و بهزیستی از میان مردم استان جمع‌آوری شد که در عرض دو روز در بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد توسط بانک های عامل و ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بدون کارمزد و به صورت قرض الحسنه به خانواده های تحت پوشش پرداخت شده است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده برای امسال ایجاد ۲ هزار و ۷۰۰ شغل برای مددجویان در نظر گرفته شده است تا به محوریت خود کفایی نیازمندان نزدیک‌تر شویم.

دشتی با اشاره با خدمات الکترونیک کمیته امداد استان گفت: در جهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها سامانه الکترونیک راه‌اندازی شده است و در حال حاضر این سامانه در ۱۲ قسمت آماده دریافت خواسته‌های مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: سیستم یو اس اس دی با شماره #045*88770* آماده دریافت انواع کمک های مردمی است و همچنین مشترکین صندوق صدقات نیز می توانند با استفاده از این سامانه صدقات خود را به صورت الکترونیک واریز کنند.

وی گفت: همشهریان عزیز می توانند با ارسال پیامک به سامانه 300033045 در جهت کمک به نیازمندان در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کنند.

دشتی در زمینه مشکلات مسکن مددجویان گفت: بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار در راستای حل مشکل مسکن مددجویان به کمیته امداد استان اختصاص پیدا کرده است تا به نیازمندان جهت تامین مسکن اعطا شود.

وی با اشاره به خدمات صندوق قرض الحسنه کمیته امداد گفت: با گذشت ۴ ماه از افتتاح این صندوق، ۱۲۸۴ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۳ میلیارد تومان به مددجویان اعطا شده است.

این مقام مسوول با دعوت از مردم اردبیل جهت افتتاح حساب در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: تا کنون ۲۷۸۷ مورد افتتاح حساب در این صندوق داشته ایم که امیدواریم در آینده این میزان افزایش یابد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 713523
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.