معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه ای آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی به همت  مخابرات منطقه آذربایجان شرقی خبر داد.
مهندس سیاوش شهبازی در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، با بیان این مطلب اظهار کرد: ورزش یکی از محورهای مهم در راستای تامین سلامتی مردم بوده و از این رو مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در جهت برگزاری همایش بزرگ پیاده روی پیشقدم شده است.
وی افزود: همایش صبح و نشاط، صبح روز جمعه و در ساعت هفت صبح از مقابل هتل شهریار آغاز شده و در ساعت هشت نیزدر مقابل عمارت ائل گلی تبریز پایان خواهد یافت. همچنین این همایش بزرگ توسط رسانه‎ی ملی و از شبکه‎ی سه، شبکه ی جام جم و شبکه ی استانی سهند پخش خواهد شد و پس از اتمام پیاده روی نیز تا دوساعت برنامه‎های مفرح و زنده اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به نقش رسانه‎ها در تبیین و انعکاس اخبار گفت: رسانه‎ها در تبیین صحیح اخبار نقش مهمی را ایفا می‎کنند و در انعکاس اخبار نیز همواره یار و همراه مخابرات بوده‎اند.
شهبازی عنوان کرد: مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی همواره حامی ورزش و سالم سازی محیط بوده است و مشترکان می‎توانند برخی کارهای تجاری خود را از طریق زیرساخت‌های ایجاد شده توسط شرکت مخابرات انجام دهند.
وی عنوان کرد: مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در راستای کاهش تردد آلودگی هوا در سطح شهر اقدام به حذف قبوض تلفن همراه کرده است و از آن جایی که در استان ما و در طول دو ماه  بالای دو میلیون قبض به دست مشترکان می‎رسد؛ بنابراین حذف قبوض کاغذی از جمله مزایای دولت الکترونیک است.
وی افزود: حذف قبوض برای تلفن‌های ثابت خانگی نیز در نظر گرفته شده و پس از شناسایی کامل مشترکان، همشهریان می‎توانند با مشارکت در امر حفظ محیط زیست، پس از دریافت پیامک با مضمون انصراف از دریافت قبوض اقدام کرده و صرفا با دریافت پیامک از مبلغ کارکرد قبوض خود مطلع شوند.
 شهبازی بیان کرد: با استفاده از خدمات الکترونیک که از سوی شرکت مخابرات استان بسترسازی شده است، زمینه‎ی بهره‎مندی از خدمات آسان و اطلاع از مبلغ کار کرد قبض به صورت 24 ساعته فراهم شده است. همچنین حذف قبوض همراه اول آغاز شده است و با این اقدام سعی شده به سهم خود از قطع بی رویه درختان جلوگیری بشود.
وی با اشاره به طرح‎های مخابرات منطقه‎ی آذربایجان‎شرقی اظهار کرد: طرح همسفر یکی از طرح‎های تمدید شده از سوی شرکت مخابرات ایران است که بسته‎های ترافیکی 12 ماهه به قیمت مناسب از ویژگی‎های آن به شمار می‎آید و هر متقاضی‎ای که ADSL نداشته باشد، می‌تواند با استفاده از این طرح و تماس با شماره‎ی 2020، بدون مراجعه اقدام به خرید سرویس‎های اینترنتی کنند.
وی گفت: طرح تانوما نیز برای اولین بار در سطح کشور و در هشت شهر کشور اجرا شد که تبریز نیز یکی از این شهرها بود و اتصال  فیبر نوری به منازل، مغازه‎ها و مراکز تجاری که قبلا با هزینه‎های گزاف انجام می‎شد، با اجرای این طرح به صورت تقریبا رایگان انجام می‎شود.
 شهبازی افزود: مشریان این طرح می‎تواند 100 الی 1000 مگا بایت از اینترنت را استفاده کنند و از این رو این سرویس یکی از طرح‎های پراهمیت است که قبلا وجود نداشت. همچنین طرح FTTHB دارای رنکینگ جهانی است که کشور ما قبلا هیچ رتبه‎ای در این طرح نداشت.
وی با بیان این که حذف اینترنت حجمی باید مورد تایید سازمان تنظیم مقررات قرار گیرد، عنوان کرد: هر گاه تغییر تعرفه توسط این سازمان و مصوبات آن رسما اعلام شد، این طرح می‎تواند اجرایی شود و در استان ما در طول چهار سال گذشته، پهنای باند در استان ما افزایش قابل توجهی داشته است.
وی افزود: تبریز یکی از چهار گیت وی و ورودی‎های اینترنت است که اینترنت مستقیما از خارج کشور وارد شده و تبریز و با سرعت مناسب به سایر شهرستان‎ها توزیع می‎شود.
شهبازی تاکید کرد: اینترنت FG و نسل 4.5 از سال گذشته در استان ما راه اندازی شد و در سال آتی نیز بهینه سازی و تکمیل شد. ارتقاء دیتا نیز انجام شده و در صورتی که گوشی مشترکان هوشمند باشد، شرکت مخابرات با ارسال پیامک از آنان درخواست می‎کند تا سیم کارت خود را به نسل چهارم ارتقاء دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.