به گزارش ایرنا،یوسف رضائی نیک بعدازظهر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک که در استانداری برگزار شد،افزود: در این راستا از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 30تفاهم نامه با دستگاه های مختلف اجرایی منعقد شده است.
وی در ادامه با اشاره به قوانین طرح شده در حوزه دولت الکترونیک،اضافه کرد: بر اساس ماده67قانون برنامه ششم توسعه تمام دستگاه ها موظفند تا پایان سال دوم اجرای این قانون امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام های مورد نیاز سایر دستگاه های اجرائی را به صورت رایگان فراهم کنند.
رضایی نیک با اشاره به برخی اقدامات و طرح های انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات،خدمات گردشگری در بستر وای فای را یکی از مهم ترین خدمات الکترونیکی اعلام کرد که در نوروز سال جاری به مدت 10روز با استفاده از نرم افزار رایگان معرفی استان در هفت نقطه فعال بود و پنج هزار مسافر برای شناخت قزوین به این شبکه متصل شدند.
وی ادامه داد:تمام دستگاه های اجرائی استان نیز می توانند در راستای تکریم ارباب رجوع با ارائه محتواهای مربوط به خود از چنین امکانی استفاده کنند.
این مسئول در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری اکسل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در سفر دوم رئیس جمهوری به قزوین،گفت: این مرکز با شناسایی تیم های استارتاپی برتر برای تولید خدمات ارزش افزوده همکاری می کند.
رضایی نیک افزود: در فراخوان اول این مرکز 85تیم و ایده استارتاپی ثبت شد.
وی در ادامه گفت: هم اکنون دستگاه های اجرائی استان قزوین در توسعه محتوا شرایط خوبی ندارند در حالی که قانون برنامه ششم توسعه تمام دستگاه ها را مکلف کرده متناسب با منابع، بودجه و تجهیزات به توسعه محتوا و خدمات الکترونیک خود بپردازند.
وی در ادامه به طرح های جدید در حوزه دولت الکترونیک در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون از بین9 طرح جدید 3طرح شامل سامانه خرید و فروش محصولات روستایی، هوشمند سازی مدارس و کلینیک روان شناسی سگال تا حدی پیش رفته و گسترش و اطلاع رسانی آن نیازمند حمایت دولت است.
رضایی نیک افزود:هدف ما این است که با استفاده از برنامه جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان تولید محتوا کرده و با ارتقای خدمات الکترونیکی از پهنای باند خود استفاده بهینه کنیم.
در پایان این نشست سه طرح جدید در حوزه فناوری اطلاعات توسط نمایندگان این طرح ها برای حاضران معرفی شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.