به گزارش ایرنا، روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، روز شنبه اعلام کرد: این نسخه الکترونیک در انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و به همت گروه پژوهشی مطالعات گردشگری شهر وابسته به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان منتشر شده است.
کتاب 'درآمدی بر گردشگری خلاق شهر اصفهان' نخستین کتاب در زمینه گردشگری خلاق است که به صورت مورد مطالعاتی روی شهر اصفهان تدوین شده و این مفهوم را در ایران بومی‌ سازی کرده است.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در این باره گفت: این کتاب برآمده و خلاصه‌ای از طرح پژوهشی با عنوان 'زمینه یابی گردشگری خلاق' به کارفرمایی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان و اجرای گروه پژوهشی مطالعات گردشگری شهر وابسته به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است.
مهدی ژیان‌پور اضافه کرد: درادامه طرح ثبت شهر اصفهان درشبکه شهرهای خلاق یونسکو که به سفارش شهرداری اصفهان و به همت گروه پژوهشی مطالعات گردشگری شهر وابسته به جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در سال 1394 انجام گرفت، مطالعاتی به صورت تخصصی بر روی مفهوم شهر خلاق و گردشگری خلاق در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان انجام شد.
وی اظهار کرد: این کتاب به صورت الکترونیکی مجوز نشر دریافت کرده است و پس از اتمام طرح پژوهشی 'زمینه یابی گردشگری خلاق' تکمیل شده و به صورت مکتوب منتشر خواهد شد.
کتاب 'درآمدی بر گردشگری خلاق شهر اصفهان' به تالیف مهدی ژیانپور، سحر موحدی، مهری شاهزیدی و نفیسه باقری در خرداد ماه سال 1396 توسط انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در 190 صفحه به صورت الکترونیکی به چاپ رسیده و در سامانه اینترنتی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان قابل دریافت است.
این کتاب دارای هفت بخش شامل شناخت وضعیت موجود و سیر تاریخی شهر، زیرساخت های گردشگری، منابع انسانی، شناخت بازارهای هدف گردشگری، گردشگری خلاق و شاخصه های آن، مطالعه تجارب و نمونه های مشابه داخلی و زمینه یابی حوزه های مرتبط با گردشگری خلاق از طریق مصاحبه با کارشناسان است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
در سال های اخیر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفته و 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
در دولت یازدهم بویژه پس از اجرایی شدن سند برجام میزان ورود گردشگران خارجی به اصفهان، پنج برابر شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.