فرزان عزت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزشگاه آزاد الکترونیکی فنی و حرفه ای استادان با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید استان کردستان، به عنوان بخش خصوصی توانسته حضوری موفق در این زمینه داشته باشد.
این آموزشگاه در این مدت بیش از 6 هزار نفر-ساعت در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات آموزش به متقاضیان خود ارایه کرده است.
به گفته وی، این سامانه به آدرس الکترونیکی www.ostadanvls.com آماده پذیرش علاقه مندان در حوزه های مختلف بوده و هم اکنون دوره آموزشی بازاریابی شبکه ای را به تمامی متقاضیان خود از سراسر کشور ارایه می کند.
به گفته وی، کردستان در طرح تکاپو به عنوان الگو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشخص شده تا بتواند با حضور فعال بخش خصوصی در چشم اند سال 1400 شمسی ایران در تجارت الکترونیک سهم عمده ای داشته باشد.
وی افزود: مشاغل مبتنی بر فناوری های نوین در راستای کاهش هزینه و تردد، سهولت و تسریع در انجام امور، نقشی تاثیر گذار دارند که برای رسیدن به این توانایی ها افراد جامعه و فعالان آن نیازمند آموزش مهارت های ویژه این مشاغل هستند تا تمامی فعالیت های خود را در این مسیر قرار دهند.
موسس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استادان نیز گفت: قرار گرفتن کردستان به عنوان الگوی کشوری در طرح تکاپوی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط باعث شد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استادان اولین سامانه آموزش الکترونیک مهارت- آموزی کشور در حوزه بازاریاب شبکه ای ( network marketing) را تاسیس کند.
شاهو باقری با بیان اینکه آموزش مبتنی فناوری اطلاعات و ارتباطات مهمترین ویژگی متمایز آموزشگاه های مجازی با حضوری است افزود: مهارت آموزی در این شیوه بر اساس استاندارهای چند رسانه ای ( Multi Media ) و واقعیت مجازی ( VR ) است که می توان با شبیه سازی محیط کامل رشته مورد نظر در فضای الکترونیکی، علاوه بر کاهش هزینه و زمان در آموزش، می توان هنرجویان را در محیط خانه آنها به سمت آموزش سوق داد.
وی گفت: هم اکنون در این مرکز دوره های چند رسانه ای ( Multi Media ) به صورت فایل های ویدیویی با کیفیت بسیار بالا و حجم کم و فایل های قابل چاپ نوشتاری و همچنین نرم-افزار آموزشی استادان تحت سیستم عامل آندروید توسط متخصصان فناوری اطلاعات و گروه تولید محتوای آموزشگاه استادان تهیه شده است.
وی ادامه داد: همچنین با مشارکت شرکت ژوری مانگ در آموزش سازنده شبیه ساز تنها دوره آموزش جوشکاری با استاندارهای VR شبیه سازی شده و برخی از هنرجویان این رشته نیز علاوه بر کسب آموزش هم اکنون توانسته اند در راستای کارآفرینی نیز قدم بردارند.
موسس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای استادان افزود: علاوه بر دوره های مختلف بازاریابی الکترونیک، جوشکاری، دوره های آموزش رایانه، می توان دوره های ضمن خدمت کارکنان را بدون محدودیت به صورت الکترونیکی ارایه دهیم.
باقری افزود: در بحث دوره های ضمن خدمت، بروز ترافیک، آمد و شد و سفرهای کوتاه و بلند برای کسب آموزش، گسترش جمعیت، عدم امکان حضور کارکنان در کلاس مهمترین چالش های آموزش کارکنان است که می توان با استفاده از آموزش های مبتنی بر فناوری اطلاعات یا آنلاین آنها را کاهش داد.
ایران در سال 2020 میلادی (1400 – 1399 شمسی) در آمد 100 هزار میلیارد تومان تجارت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را هدف گذاری کرده و استان کردستان نیز در قالب طرح تکاپو به دنبال کسب 2 درصدی این چشم انداز است.
انعقاد 17تفاهم نامه مشترک بین شرکت های بخش خصوصی فعال در این حوزه، ایجاد زیرساخت ها و فراهم آوری سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد 6 هزار شغل مستقیم و بیش از 18 هزار شغل غیر مستقیم در بخش های IT و ICT اهم برنامه های دولت از اجرای طرح تکاپو در کردستان است.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.