به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: ششمین استان بعد از استان های خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، یزد و بوشهر در کشور هستیم که این مرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
علی نواداد افزود: مقام معظم رهبری بهمن ماه سال 1389 دستور العمل و سیاست گذاری کلان این حوزه را به صورت مکتوب به ریاست جمهوری ابلاغ فرمودند و دولت تدبیر و امید برای انجام این کار بسیار مهم به عنوان یک وطیفه آن را مورد توجه جدی قرار داد.
نواداد اضافه کرد: در عصر اطلاعات شاهد شکل گیری فضایی هستیم که در آن فعالیت های گوناگونی از قبیل اطلاع رسانی، داده ورزی، ارائه خدمات، مدیریت و کنترل ارتباطات، از طریق ساز و کارهای الکترونیک و مجازی انجام می پذیرد.
وی گفت: فضای تولید و تبادل اطلاعات در معرض چالش ها، تهدیدها و آسیب های گوناگونی نظیر ارتکاب جرایم سازمان یافته، تخریب بانک های اطلاعاتی، حملات مختل کننده خدمات، جاسوسی، خرابکاری، نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مالکیت معنوی قرار دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: پرداختن با رویکرد نادرست به امنیت این فضا، مانعی بزرگ برای پیشروی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورود به جامعه اطلاعاتی خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به نوپایی مفهوم امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و امکان پذیر بودن دستیابی به دانش و فناوری های مرتبط و ضرورت بومی سازی این حوزه با عنایت به میزان تاثیر آن بر امنیت ملی کشور، پرداختن به امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به عنوان یک ضرورت و اولویت کشور تلقی می شود.
نواداد ادامه داد: به منظور تعیین نقش حاکمیت، جهت دهی فعالیت های اجرایی و هماهنگی، نظارت و هدایت بخش های درگیر موضوع، ایجاد نظام منسجم در سطح ملی مورد نیاز است.
آذربایجان شرقی با 3.8 میلیون نفر جمعیت از جمله درگاه های مهم تبادل اطلاعات و دسترسی به شبکه جهانی وب در کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.