عصمت بدخشان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بهزیستی هنوز نسبت به ثبت نام پیش دبستانی ها مبادرت می ورزد اظهار کرد: نبود مدیریت یکپارچه برای آموزش پیش دبستانی ها سبب ایجاد مشکل در آموزش سال اول ابتدایی می شود از این رو درخواست داریم تا آموزش ها یکپارچه باشد.
وی افزود: پیش‌دبستانی دوره حساس در دوره آموزش است و در سیاست‌های کلان ابلاغ‌شده، وظیفه آموزش پیش از دبستان را مشخص کرده است که کودکان بالای چهار سال زیر نظر آموزش و پروش قرار دارند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز آموزش و محتوای آموزش کودکان بالای چهار سال را بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.
بدخشان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته چهار هزار نوآموز در این استان برای فراگیری آموزش های پیش از دبستان مورد حمایت قرار گرفتند، افزود: به منظور آمادگی دانش آموزان برای حضور در کلاس های درس در سال تحصیلی جدید نیز، چهار هزار نوآموز بی بضاعت با حمایت های دولت زیر پوشش خدمات آموزش قرار می گیرند.
وی بار دیگر از بهزیستی خواست تا نوآموزان پیش دبستانی را در سامانه سناد ثبت کنند تا آموزش و پرورش آمار دقیقی از نوآموزان داشته باشد و کار جذب کلاس اولی ها آسان تر انجام شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال 16 هزار و 564 نوآموز در سامانه سناد ثبت نام شدند اما آماری از پیش دبستانی هایی که زیر نظر بهزیستی آموزش دیدند در دست نیست.
بدخشان با بیان اینکه امسال بیش از 10 هزار نوآموز زیر پوشش طرح تست سنجش قرار می گیرند و به لحاظ سلامتی غربالگری می شوند اظهار کرد: این طرح از نیمه مردادماه آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.
وی گفت: در این طرح بینایی، شنوایی و هوش نوآموزان مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل احتمالی در دوره پیش دبستانی اقدامات لازم برای کمک های آموزشی انجام می شود.
وی تصریح کرد: امسال برای حمایت از نوآموزان محروم و بی بضاعت، 2 هزار کوله حاوی بسته های آموزشی میان پیش دبستانی های مناطق محروم حاشیه شهر و روستایی توزیع می شود.
162 هزار دانش آموزد در 2 هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 15 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.