هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری جشن عاطفه‌های با هدف جذب کمک‌های مردمی برای تامین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت این نهاد امسال در 2 مرحله برنامه‌ریزی‌شده بود که مرحله اول جشن عاطفه‌ها 23و 24شهریور با شعار 'مهر در انتظار همدلی' در سطح استان برگزار شد.
وی اظهار کرد: از مجموع مشارکت خیران زنجانی در جشن عاطفه‌ها 200 میلیون تومان به‌صورت نقد و نزدیک به 900میلیون تومان در قالب کمک‌های غیر نقدی ازجمله لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک بوده است.
صفری افزود: بیشترین مشارکت از نظر کمی در جشن عاطفه‌های امسال در شهر زنجان و با رقم 377 میلیون تومان انجام شد و خیران ایجرودی نیز با افزایش 66 درصدی مشارکت نسبت به آمار نهایی سال گذشته بیشترین مشارکت را در این جشن از نظر کیفی داشتند.
وی ابراز کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در استان همچنان ادامه دارد و مرحله دوم جشن عاطفه‌ها نیز باهدف نهادینه کردن فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی 19 مهر در مدارس برگزار می‌شود.
به گفته وی، در این مرحله از برگزاری جشن عاطفه‌ها 563 پایگاه در سطح مدارس استان زنجان به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های دانش آموزان و اولیای آنها دایر می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در مرحله اول جشن عاطفه‌ها به‌صورت هدفمند بین این گروه از جامعه هدف تا پایان شهریور توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خیران می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و یا با شماره‌گیری #024*8877* به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد کمک کنند.
به گزارش ایرنا، در مرحله اول جشن عاطفه‌ها 428 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در معابر، مساجد، مراکز نیکوکاری و مصلی های استان زنجان در 2 روز دایر شد.
هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.