به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز دوشنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهادی مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارد، نیازمند توجه ویژه است.
وی ادامه داد: متاسفانه مشکلات آموزش و پرورش با اعتبارات دولتی برطرف نمی شود و به حداقل رساندن مشکلات این نهاد مهم، نیازمند ورود خیرین، توانمندان و مشارکت والدین دانش آموزان است.
فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس گفت: مدیران و مسئولان آموزش و پرورش باید زمینه و شرایط لازم برای بازگشایی تمام مدارس شهرستان به ویژه در روستاها را فراهم کنند و در روز اول مهر همه دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس حاضر باشند.
وی خدمت در آموزش و پرورش را مقدس دانست و افزود: خدمت رسانی به مردم وظیفه تمامی مسئولین نظام است و خدمت در نهاد آموزش و پرورش علاوه بر اینکه وظیفه است، دارای اجر و پاداش زیادی است.
وی شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم را زمینه ساز حضور مردم و مشارکت آنها دانست و گفت: مسئولان باید با مردم شفاف باشند و عملکرد و اقدامات خود را به آنها گزارش دهند که این امر باعث اعتماد مردم به مسئولان می شود.
مفاخری با تبریک به پذیرفته شدگان کنکور سراسری 96 گفت: در راستای تشویق دانش آموزان و همچنین قدردانی و تجلیل از پذیرفته شدگان آزمون سراسری مراسم تجلیل و تقدیر از آنها باید برگزار شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز در ادامه با تبریک فرا رسیدن بازگشایی مدارس از آمادگی کامل این نهاد برای پوشش تحصیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته شاهد پوشش تحصیلی 100 درصدی در شهرستان سروآباد بودیم.
محمد عزیزی ادامه داد: آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید به هیچ دانش آموزی که مشکلات مالی داشته باشد، اجازه ترک تحصیل نخواهد داد و از آنها حمایت خواهد کرد.
وی در پایان هوشمند سازی مدارس را از اولویت های مهم آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: در سال 94 هوشمند سازی مدارس با شعار هر روستا یک مدرسه اجرا شد و امسال هوشمند سازی مدارس با شعار هر مدرسه یک کلاس اجرا می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: امید بهمنی
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.