به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری سنندج، علیرضا کاظمی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سالجاری مقرر شد، بخش قابل توجهی از معابر و محلاتی که از تعهدات سال گذشته بود بهسازی و آسفالت شود.
وی افزود: در این راستا شهرداری مناطق باید لیست معابری که در الویت بوده و همچنین مشکل تاسیساتی ندارند را به معاونت فنی ارسال کند تا این معاونت هم بر اساس جدول زمانبندی به پیمانکار مربوطه جهت آسفالت ابلاغ کند.
سرپرست شهرداری سنندج با بیان اینکه محدویت اجرایی برای آسفالت معابر وجود ندارد، گفت: در صورت آماده بودن معابر و عدم مشکل تاسیساتی، پیمانکاران طرف قرارداد با این شهرداری آمادگی پخش 50 هزار تن آسفالت را دارند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دستگاههای خدمات رسان نیز در راستای اجرای فعالیتهای عمرانی خود اقدام به حفاری در معابر اصلی می کنند لزوم لکه گیری معابری که حفاری در آن انجام شده قبل از شروع فصل بارندگی باید در الویت برنامه شهرداری مناطق جهت بهسازی قرار گیرد.
کاظمی افزود: بسیاری از محلات سطح شهر داری شیب تند و صعب العبور است، لذا آسفالت این محلات باید بصورت دستی انجام شود که بسیار زمانبر است.
به گفته وی تسریع در اجرای آسفالت و بهسازی معابر پیمانکاران، طرف قرارداد از نظر مالی تامین می شوند تا بتوانیم به تعهدات خود در خصوص بهسازی محلات جامع عمل بپوشانیم.
**
عملیات خط کشی طولی 100 هزار متر از خیابان های سطح شهر سنندج آغاز شد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج با اشاره به آغاز طرح خط کشی محوری خیابان های سطح شهر سنندج گفت: بیش از 100 هزار متر از معابر اصلی خط کشی طولی می شود.
سهیل فضل وزیری افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار بخش خصوصی و در آستانه فرا رسیدن مهر ماه فصل بازگشایی مدارس، خط کشی طولی خیابان های اصلی در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: تاکنون خط کشی بلوار 36 متری کمربندی آبیدر، کمربندی زاگرس، کمربندی آبیدر سه راهی تکیه و چمن تا میدان گاز و میدان شورا، بلوار ارشاد، بلوار شبلی، بلوار جانبازان، بلوار پاسداران، خیابان 17 شهریور، خیابان شهدا، شهرک کشاورز، بلوار برادران شهید نمکی و بلوار بعثت انجام شده و عملیات خط کشی مابقی خبابان های سطح شهر نیز در دست اقدام است.
فضل وزیری یادآور شد: با توجه به برداشت سرعت گیرهای پلاستیکی در سطح شهر و استفاده از سرعت گیرهای آسفالتی، لزوم رنگ آمیزی این سرعت گیرها جهت روئیت در شب بسیار حائز اهمیت است.
به گفته وی، عملیات رنگ آمیزی دو جزیی سرعت گیرها و همچنین تقاطع های سطح شهر به متراژ 2 هزار متر نیز در روزهای آینده آغاز می شود.
وی برداشت 15 خط سرعت گیرهای پلاستیکی و نصب سرعت گیرهای آسفالتی، نصب 150 عدد تابلوهای هدایت مسیر اخباری و اخطاری، ایجاد رفیوژ وسط خیابان شیخان براساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان و ترمیم استوانه ها و جدا کننده ترافیک را از مهمترین اقدامات معاونت ترافیک در سال جاری اعلام کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری سنندج افزود: در راستای کاهش ترافیک، عملیات خط کشی طولی خیابانهای ساعت های پایانی شب انجام خواهد شد و امید می رود، رانندگان در هنگام اجرای طرح خط کشی طولی خیابانها همکاری لازم را با اکیپ اجرای طرح داشته باشند.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده:
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.