اقتصاددان برجسته کشور گفت: یکی از راه های توسعه استان کردستان تشکیل کنسرسیوم های بزرگ بانکی با حمایت دولت است تا در امورات زیرساختی و سرمایه‌گذاری ورود کنند.

به گزارش ایلنا، بایزید مردوخی در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی در زمینه توسعه استان کردستان، که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد، با اشاره به اینکه متد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در توجه جدی به بخش خصوصی و ارزش نهادن به سرمایه گذاران ، می تواند زمینه ساز تغییر نگاه های سنتی به امر توسعه باشد گفت: امروزه در همه اقتصاد های سرمایه داری و سوسیالیستی نقش و جایگاه دولت در اقتصاد کمرنگ شده و دولت فقط زمینه و زیرساخت ها را فراهم می کند و در واقع مدل توسعه این است که دولت و بخش خصوصی با هم توسعه ایجاد می کنند.

وی با انتقاد از نظام تدبیر حاکم بر استان در سالهای گذشته، گفت: آنچه بزرگراه سنندج -مریوان، سنندج -همدان، میاندوآب -کرمانشاه، فرودگاه سقز و راه آهن و زیرساخت نامیده می‌شود، می بایست در گذشته به نتیجه می رسید نه اینکه امروز با این وضعیت کمبود اعتبار، دولت تمرکزش را بر آن بگذارد.

مردوخی گفت: یکی از راه های توسعه استان کردستان تشکیل کنسرسیوم های بزرگ بانکی با حمایت دولت است تا در امورات زیرساختی و سرمایه گذاری ورود کنند.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه وزارت اقتصاد در سه سال گذشته نسبت به اصلاح قوانین سختگیرانه در امر سرمایه گذاری و تولید اقدام کرده و دولت باید موانع قانونی باقیمانده را برداشته و نسبت به تسهیل صدور پروانه ها و مجوزها اقدام عاجل به عمل آورد.

این اقتصاد دان و استاد دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه در شاخص های منتشره بانک جهانی در مورد نظام تدبیر کشورها که بر اساس کیفیت قوانین ارزیابی می شود کشور ایران بدترین وضعیت را دارد.

وی تاکید کرد: اگر در دوره دولت دوازدهم در استان کردستان تحرک جدی در زمینه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ایجاد نشود و حوزه های کشاورزی و صنعت در این استان پویا نشود شرایط بیکاری در استان کردستان نگران کننده تر خواهد شد.

مردوخی همچنین گفت: برنامه های تنظیم شده و دیکته شده از بالا به پایین دردی از مناطق کمتر توسعه یافته درمان نمی کند و ضرورت دارد مدیران استانی با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی برنامه های توسعه ای را در محیط تهیه و تدوین و اجرا کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.