فریدون سلیمان پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 2هزار و 134 نفر مستمری بگیر بازمانده و 950 نفر مستمر بگیران اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند.
وی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری 19 مورد بیمه بیکاری به مبلغ 2میلیارد و 460 میلیون ریال به بیمه شدگان بابیت بیمه بیکاری پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی نهادی حمایتی است که نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و در کنار صنعت 2 بال توسعه است نبود تامین اجتماعی در جامعه سبب ایجاد ناامنی برای قشر مولد جامعه می شود.
وی اظهار کرد: در راستای اهداف دولت الکترونیک سازمان تامین اجتماعی در بحث 'ای تی' فعال شده و یکی از اقدامات مهم سازمان توسعه خدمات غیر حضوری، ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان، تعریف شماره تامین اجتماعی 'اس اس ان' است.
سلیمان پور تشکیل پرونده های الکترونیک را یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی برشمرد و ادامه داد: اجرای طرح 'اس اس ان' از سال قبل شروع شده و هر بیمه شده شماره تامین اجتماعی ویژه ای دارند که خدمات خود را از طریق این شماره دریافت می کند.
وی نقل و انتقال آسان پرونده ها، ایجاد فضای بیشتر به واسطه حذف پرونده های بیمه شدگان، امکان نقل و انتقال بهتر پرونده ها در بین شعبات سازمان، عدم دستکاری و تغییر در پرونده ها و دسترسی آسان به پرونده ها از جمله مزایای تشکیل پرونده های الکترونیک برشمرد.
وی گفت: اجرای طرح همزمان مستمری ها از جمله فعالیت های سازمان تامین اجتماعی است که در گذشته پرداختی مستمری ها به ترتیب حروف الفبا در طول یک ماه انجام می شد که هم اکنون در یک هفته کل مستمری ها پرداخت می شود.
رئیس سازمان بیمه تامین اجتماعی بانه ادامه داد: یکی دیگر از طرح های اجرا شده در تامین اجتماعی حذف دفترچه درمانی در مراکز درمانی ملکی است وقتی که بیمه شدگان به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه کند می توانند کارت سلامت دریافت کند که تمام اطلاعات پزشکی و داروی بیمه شده در این کارت ذخیره می شود.
وی اظهار کرد: ارتقای سطح خدمات هتلینگ مراکز درمانی که در سطح کلان انجام شده از دیگر خدمات این سازمان است.
به گفته این مسئول سازمان بیمه تامین اجتماعی با ایجاد انواع بیمه ها چتر حمایتی خود را گسترده کرده و انواع بیمه های کارگران ساختمانی، بیمه باربران، بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، بیمه خادمین مساجد، بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری، بیمه هنرمندان و نویسندگان، بیمه سیادان و زنبورداران، بیمه زنان خاندار،بیمه نظام صنفی، بیمه کشاورزی، بیمه قالی بافان وصنایع دستی در سازمان تامین اجتماعی گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی هر جامعه پوشش خدمات بیمه است گفت: هرچه پوشش بیمه ای جامعه بیشتر باشد نشانه رشد و توسعه یافتگی آن جامعه است.
سلیمان پور یکی از مشکلات بیمه ای بانه را مقاومت کارفرمایان در برابر بازرسی از واحدها عنوان کرد و افزود: تعدادی از کارفرمایان در برابر بازرسی ها مقاومت می کنند و نمی خواهند تعهدی در برابر کارگران برای خود ایجاد کنند بعضی از کارفرمایان پرداخت حق بیمه را تحمیل هزینه اضافی می دانند و از بیمه کارگران خود خوداری می کنند.
وی اظهار کرد: یکی از دیگر از مشکلات بیمه ناآگاهی مردم از خدمات بیمه ای است و کارگران به حق و حقوق خود واقف نیستند.
رئیس تامین سازمان اجتماعی بانه به فرهنگ سازی در بحث اهمیت بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگ سازی در جامعه کارشناسان سازمان به مدارس مراجعه می کنند کارکرد و خدمات سازمان را به دانش آموزان مقطع متوسطه دوم معرفی می کنند و تعدادی از دانش اموزان از مراکز تامین اجتماعی بازدید کردند.
بانه با 116 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.