وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال 92 حدود 2 هزار و 900 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد که این رقم در سال 95 به 9 هزار و 800 میلیارد تومان رسید که یک میلیون و 100 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر امروز در سفر یک روزه به استان کردستان در نشست روسای هیات های ورزشی و سمن ها که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد با بیان اینکه در برجام به دو هدف عمده رسیدیم، افزود: حفظ حقوق هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه مهم ترین دستاورد برجام بود و توانستیم قدرت سیاسی خود را به رخ دنیا بکشانیم.

وی اظهار داشت: برجام سبب گسترش تعامل با جهان و ایجاد پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف علی الخصوص حوزه ورزش شد به طوری که در یک و نیم سال گذشته 60 رویداد ورزشی به میزبانی کشور صورت گرفت.

سلطانی با بیان اینکه دولت بر مناطق مرزی و محروم توجه ویژه دارد گفت: از جمله استان های مورد تاکید رئیس جمهور استان کردستان بوده و با این رویکرد تلاش همه ایجاد توازن در تمامی نقاط کشور است.

وزیر ورزش و جوانان به برخی کمبود ها در حوزه ورزش اشاره کرد و ابراز داشت: حضور اسپانسر در اکثر کشورها ساز و کار قانونی دارد اما در کشور ما این مهم ضعیف و بخش غیر دولتی آنچنان مشارکتی ندارد لذا اتخاذ تمهیداتی در این راستا ضروری است.

سلطانی فر ادامه داد: بدنبال فراهم کردن بستر و زمینه برای حضور گسترده بخش خصوصی در این حوزه هستیم لذا می طلبد حمایت های قانونی و تسهیلاتی جهت حضور پر رنگ آن ها اتخاذ شود.

وی توجه به ورزش بانوان در ابعاد مختلف را رویکرد جدی حوزه ورزش برشمرد و گفت: از آنجا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند می طلبد هم از جهت سخت افزاری و هم سایر نیازهایی که دارند اهتمام داشته باشیم تا در مسابقات بین المللی شاهد نقش آفرینی بیشتر آنان باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه صندوقی جهت حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان وجود دارد تاکید کرد: توجه به پیشکسوتان از رسالت ماست و در این راستا مقرری ها طی سال های 96 و 97 تعدیل خواهیم کرد.

سلطانی فر در خصوص لایحه تفکیک ورزش و جوانان ابراز داشت: حوزه جوانان نیازمند جایگاه حقوقی مقتدرتر و بالاتر است لذا مصمم هستیم سازمان ملی جوانان را در راستای رفع مشکلات جوانان مجددا احیا کنیم.

وی عملکرد دولت یازدهم را در این حوزه مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: تعداد سمن ها در سال 92، 50 تا 60 سمن بود اما امروز به 2 هزار سمن افزایش یافته و بنا داریم تا پایان دولت دوازدهم نیز به 5 هزار سمن ارتقا یابد همچنین دفاتر راهنمایی و مشاوره ازدواج در سال 92، از 20 به 220 افزایش یافته و احداث 45 خانه جوان نیز از دیگر دستاورد مهم دولت یازدهم بوده است.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مجموعه وزارت ورزش و جوانان از سال 89 تاکنون و به ویژه در دولت یازدهم موفقیت‌هایی در حوزه جوانان داشته است که افزایش تسهیلات ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان یکی از این موفقیت‌هاست.

وزیر ورزش و جوانان حمایت و توجه به هیات های ورزشی را در جهت توسعه حوزه ورزش مهم ذکر کرد و گفت: استعدادهای درخشانی در مناطق محروم هستند که باید با تخصیص اعتبارات به هیات ها این استعداد ها شکوفا شوند از همین رو با استفاده از منابع 0/27 درصد ارزش افزوده سعی داریم وضعیت را بهبود بخشیم چراکه معتقدیم تنها زمینه ایی که حضور استعداد ها را در میادین ورزشی مهیا می کند هیات های ورزشی هستند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.