رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در تقویت اخلاق حرفه ای اهتمام ویژه ای داشته باشد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علی لاریجانی در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه در خصوص اخلاق حرفه ای با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم گفت: برخلاف اینکه جامعه ایران در وجوه اخلاقی نمونه و الگو است ولی در اخلاق حرفه ای در قسمت های مختلف ضعف هایی داریم که باید اعضا و دست اندرکاران  سازمان نظام مهندسی ساختمان به این مهم توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان از جایگاه ولایی برخوردار است گفت: اگر مهندسان عضو این سازمان می خواهند مورد علاقه مردم باشید باید در کنار درجه بندی ها و ضوابط موجود به مردم در انتخاب خدمات تخصصی دهند .
علی لاریجانی اظهار کرد:آنچه تا کنون محرز شده غیردولتی بودن سازمان نظام مهندسی است و اگر برای بخش هایی از بدنه اجرایی کشور ابهامی در این زمینه وجود دارد باید در قانون جدید به صراحت بر غیر دولتی بودن این تشکل مدنی و تخصصی تاکید  شود.
لاریجانی با اشاره به  وضعیت کشور در چند شاخص مهم اقتصادی  تصربح کرد:  ایران در بین کشورهای منطقه از نظر شاخص آزادی اقتصادی رتبه ماقبل آخر را در بین 23 کشور به خود اختصاص داده و در بعد بین المللی نیز این شاخص 174 از 178 کشور دنیا عنوان شده که شاخصی قابل تامل و تاثیر گذار در اوضاع اقتصادی کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: : چالش های اقتصادی موجود در کشور چالش های عمیقی هستند و نمی شود به سادگی از آنها گذشت و باید در کنار تقسیم بندی های متعارف سیاسی که به طور طبیعی در هر کشور وجود دارد از نخبه های کاردان بهره گرفت.
رییس قانونگذاری کشور اذعان کرد:  من با لایحه تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی موافق نیستم زیرا مشکلات کنونی کشور این نیست، ضمن اینکه سال‌ها برای ادغام این وزارتخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه در بین 138 کشور جهان رتبه 107ام همکاری دانشگاه ها و صنعت را داریم خاطر نشان کرد: گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها در کشور بدون توجه به نیازهای بازار و داشتن کادر متخصص  موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای شده است که نیازمنو توجه جدی است.
لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بودجه‌ای برای برطرف کردن مشکلات راه آهن ارومیه و تبریز اختصاص یافته ‌تا پروژه قطار مراغه به ارومیه به زودی تکمیل شود، تصریح کرد: با همکار دولت و نمایندگان مجلس مشکلات راه‌های ارتباطی استان آذربایجان غربی را برطرف می‌کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.