صباح پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره در یکی از محلات این شهر از یک متخلف که اقدام به نگهداری، خرید و فروش غیرمجاز پرندگان می کرد، تعداد چهار کبک، 10 عدد قفس و 150 حقله دام زنده گیری پرندگان کشف و ضبط کردند.
وی اضافه کرد: محیط بانان این واحد با هماهنگی مقام قضایی شهرستان مریوان این کبک ها را از محل زندگی این فرد متخلف کشف و ضبط کردند.
وی اظهار کرد: پرونده این متخلف برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده و پس از طی مراحل قانونی و قضایی کبک ها در یکی از زیستگاه های این شهرستان رهاسازی شدند.
وی اضافه کرد: نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.
کبک با 33 سانتیمتر طول از دسته ماکیان ها است که در دشت ها، دامنه ها و مناطق کوهستانی پراکنده است و از حشرات و گیاهان شامل علف ها و دانه های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته ها بر اساس فراوانی و دسترسی فصلی تغذیه می کند.
شهرستان مرزی مریوان در فاصله 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.