به گزارش خبرنگار ایرنا، صلاح قریشی روز یکشنبه در آستانه هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: این سازمان در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان در خارج از کشور نسبت به ایجاد کارگزاری برون مرزی اقدام کرده بود و پیشتر در بغداد این کارگزاری راه اندازی شد.
وی اظهار کرد: بر همین اساس پیشنهاد راه اندازی و ایجاد این کارگزاری در اربیل عراق نیز به سازمان مرکزی ارائه شده و در حال پیگیری برای اخذ مجوز است که به محض دریافت مجوز راه اندازی می شود.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان گفت: راه اندازی این کارگزاری منجر به تسهیل در امورات بیمه ای افرادی خواهد شد که بیمه شده این سازمان بوده و به خارج از کشور تردد دارند و می توانند خدمات بیمه ای خود را در همان جا انجام دهند.
**بازدید الکترونیک از کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی در کردستان
وی در ادامه با اشاره به اجرای بازدید الکترونیک از کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت آزمایشی(پایلوت) در استان کردستان افزود: این طرح از مهرماه جاری در استان اجرایی خواهد شد.
قریشی اظهار کرد: با ایجاد این طرح از سلیقه ای عمل کردن در بازدیدها پرهیز شده و بازرسان به موقع در کارگاه ها حضور می یابند و فعالیت کارگاه ها را کنترل می کنند.
وی با بیان اینکه همچنین در سال جاری مجوز تخریب و بازسازی شعبه یک سنندج نیز گرفته شده است گفت: شعبه بیجار نیز بافت اداری خوبی ندارد و مجوز خرید زمین برای این شعبه نیز اخذ شده است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: در سال گذشته ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمه شده های جدید این سازمان اجرایی شده است و در سال جاری تلاش می شود پرونده الکترونیکی برای سایر بیمه شده های این سازمان اجرایی شود.
**اجرای طرح نوین ارائه خدمات در شعب تامین اجتماعی کردستان
وی به اجرای طرح نوین ارائه خدمات در شعب تامین اجتماعی کردستان اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه های ما در هفته تامین اجتماعی اجرای فاز نخست این طرح در راستای تسریع در ارائه خدمات است.
قریشی با بیان اینکه همچنین در هفته تامین اجتماعی شعبه اقماری موچش از توابع کامیاران افتتاح خواهد شد افزود: سازماندهی بهتر منابع انسانی در واحد اجرایی استان، افزایش توان پاسخگویی به مراجعان و استفاده متوازن از توان نیروی انسانی نیز در این هفته انجام خواهد شد.

**207 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
وی در ادامه تعداد بیمه شده اصلی استان تا پایان سال گذشته را 206 هزار و 221 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد بیمه شده اصلی تا پایان اردیبهشت ماه امسال به 207 هزار و 445 نفر رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 46 صدم درصد رشد داشته است.
قریشی با بیان اینکه بیشترین افزایش مربوط به بیمه شدگان خاص از جمله کارگران ساختمانی و حرف و مشاغل آزاد است افزود: تعداد بیمه شده اجباری در استان 103 هزار و 820 نفر، بیمه حرف و مشاغل 18 هزار و 719، بیمه رانندگان 21 هزار و 680 نفر، بیمه های توافقی پنج هزار و 355 نفر، قالیبافان 17 هزار و 868 و بیمه کارگران ساختمانی نیز 32 هزار و 786 نفر است.
به گفته وی تعداد بیمه شدگان کارگران ساختمانی در کردستان 2 برابر میانگین کشوری و بیمه شدگان قالیبافی نیز 3.5 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.
وی همچنین تعداد پرونده مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تا پایان اردیبهشت ماه امسال را 27 هزار و 678 پرونده ذکرد کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 10.5 درصد رشد نشان می دهد.
هم اکنون 10 شعبه رسمی در شهرستان های استان، 2 واحد کارگزاری در شهرهای سنندج و سقز، سه واحد شعبه اقماری در سروآباد، حسن آباد یاسوکند و سریش آباد به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می دهند.
از 19 تا 25 تیرماه با عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.