به گزارش ایرنا، مجتبی عالیخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: بودجه پیش بینی شده این سازمان برای سال جاری 468 میلیارد ریال است، که این رقم در مقایسه با سال 91 حدود هزار درصد (10 برابر) افزایش را نشان می دهد.
وی بیان کرد: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی ادامه داد: این سازمان هم اینک در راستای تقویت و حمایت از شهرداری های استان و از سوی دیگر هم افزایی تجربیات و امکانات آنها با بهره گیری از کارکنان مجرب، متعهد، متخصص و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین عمرانی و راه سازی چندین شرکت و موسسه تابعه وابسته فعالیت دارد.
عالیخانی اظهار کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی، شرکت دانه بندی همیاران شهردارهای شهرستان شازند، شرکت همیار بنیان مرکزی، شرکت عمران و مسکن سازان از جمله زیر مجموعه وابسته به این سازمان است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی افزود: هم اینک این سازمان با راه اندازی برخی پروازهای فرودگاه امیرکبیر اراک نقش مهمی در راستای کمک به رشد و توسعه خدمات حمل و نقل هوایی استان داشته و تقویت این بخش با جدیت دنبال می شود.
عالیخانی عنوان کرد: پروژه های مشارکتی آماده سازی اراضی شهر جدید امبیرکبیر در قالب قراردادی به مبلغ 200 میلیارد ریال با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور (شهر جدید امبیرکبیر) یکی دیگر از فعالیت های این سازمان در راستای اقدامات شهرسازی است که از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: در راستای انجام فعالیت های تولیدی، اجرای طرح توسعه شرکت دانه بندی همیاران شهرداری های شهرستان شازند در دست اقدام است که در این طرح نسبت به افزایش مساحت زمین، اجرای طرح از پنج هکتار به 13 هکتار رسیده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی ادامه داد: ساخت کارخانه آسفالت و اقدام های اولیه به منظور ساخت کارخانه تولید قطعات بتنی نیز در شهرستان شازند در دستور کار قرار دارد.
عالیخانی عنوان کرد: این طرح به منظور پشتیبانی از شهرداری ها و دهیاری های استان برای تامین مصالح مورد نیاز اجرای طرح های عمرانی است.
عالیخانی عنوان کرد: نخستین طرح در دست اجرای همیار شازند تکمیل باند دوم محور خمین ب- محلات است که قرارداد آن با اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی منعقد شده است.
وی اظهار کرد: تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری های استان مرکزی از دیگر اقدام های این سازمان است که در راستای تقویت و پشتیبانی از فعالیت های شهرداری استان صورت می گیرد.
سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی از سال 70 بر اساس نامه مصوب وزارت کشور تاسیس شده و در تامین نیازمندی های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به تامین خودکفایی شهرداری ها فعالیت دارد.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.