جعفر نخستین روز شنبه در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان زرندیه گفت: مقوله مدیریت پسماند شهرستان به ویژه تفکیک زباله باید با محوریت شهرداری مامونیه به طور جدی پیگیری شود.
فرماندار زرندیه بیان کرد: مدیریت پسماند در تفکیک زباله های خانگی و صنعتی و بیمارستانی به صورت تر و خشک در شهرستان زرندیه باید به طور جدی پیگیری شود چرا که این مقوله آنچنان که باید پیشرفت داشته باشد با نواقصی مواجه است.
رئیس مدیریت کارگروه پسماند شهرستان زرندیه تصریح کرد: باید مصوبات کارگروه به طور کامل پیگیری شده و اجرایی شود.
نخستین اظهار کرد: یکی از تنگناهای شهرستان زرندیه پراکندگی شهرهای مختلف شهرستان است که تجمیع زباله ها و دفن اصولی آن را با مشکل مواجه کرده که این امر هم مستلزم اجرای مصوبات کارگروه و همکاری شهرداری ها، دهیاری ها، شهرک های صنعتی و مراکز درمانی است.
فرماندار زرندیه اضافه کرد: شهرداری ها نسبت به جانمایی مکانی جهت دفن زباله های خود در یک نقطه اقدام و شهرک های صنعتی، مراکز درمانی نیز در این خصوص با شهرداری ها همکاری کنند.
در این جلسه مصوب گردید ظرف یک ماه آینده شهرداری ها نسبت به پرداخت حق السهم خود در اجرای برنامه دفن زباله در مکانی معین که توسط مشاور برنامه ریزی شده؛ اقدام نمایند.
در شهرستان زرندیه روزانه 40 تن زباله خانگی، صنعتی و عفونی تولید که زباله های عفونی به صورت بهداشتی با توجه به راه اندازی دستگاه اتوکلو بی خطرسازی شده و تحویل شهرداری مامونیه می شود.
شهرستان زرندیه با مرکز شهر مامونیه و جمیعت 64 هزار نفر از شهرستان های دوازده گانه استان مرکزی است.
4896/3075/ خبرنگار: حمید فرقانی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.