به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری مریوان، جمال صالحی در جلسه خرید گندم مریوان افزود: امسال پیش بینی تولید گندم در گندمزارهای استان 870 هزار تُن است که مقرر شده 770 هزار تُن از این میزان خریداری و ذخیره شود.
وی با بیان اینکه امسال در 522 هزار هکتار زمین دیم و 33 هزار هکتار زمین آبی، توسط کشاورزان کردستان گندم کشت شده است افزود: تمامی مراکز خرید آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.
وی آماده سازی مراکز خرید برای خرید مناسب گندم در مریوان، ثبت دقیق اطلاعات در هنگام خرید گندم توسط مراکز خرید، گشت مشترک ادارات مرتبط، سم زدایی انبارهای گندم، ممنوعیت خرید توافقی و ارائه گزارش روزانه خرید گندم را خواستار شد.
فرماندار مریوان نیز در این نشست بر ارائه خدمات و برخورد مناسب توسط مراکز خرید تعاون روستایی و تلاش بیشتر سیلوهای بخش خصوصی برای خرید گندم تاکید کرد.
محمد شفیعی با اشاره به اینکه تعاون های روستایی نهایت تلاش خود را برای هماهنگی بهتر خرید گندم انجام بدهند، افزود: زیر ساخت های لازم برای تحویل گندم و بموقع آماده شود.
به گفته وی، ایجاد انگیزه، تشویق های خاص برای کشاورزان و تکریم آنها باید در هنگام خرید گندم از گندمکاران زحمتکش صورت گیرد.
وی توجه به امنیت غذایی در کشور را از از اولویت های دولت عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت در بحث اقتصاد مقاومتی در گندم باید صادراتی باشد.
شفیعی گفت: آمادگی مراکز خرید گندم، تشکیل کمیته های حمل و نقل و نظارت بر خرید، جلوگیری از خروج گندم بدون مجوز از مریوان، حفاظت از گندم ذخیر شده در فضاهای باز در برابر بارش پراکنده باران، تکریم کشاورزان و تجهیز مراکز ذخیره سازی گندم از موفقیت های خرید گندم در شهرستان است.
در سال جاری 94 مرکز خریدگندم شامل 73 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی و 21 مرکز خرید بخش خصوصی شامل سیلو و کارخانجات آرد، کار خرید گندم را از کشاورزان به قیمت مصوبه 13 هزار ریال با لحاظ درجه پاکی گندم شروع کرده اند.
استان کردستان به دلیل داشتن مزارع مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه چهارم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3020/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده / ** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.