علی سلیمان جهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد شرکت کننده کنکورسراسری 2 هزار و 68 داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، 14 هزار و 22 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و سه هزار و 461 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی باهم به رقابت می پردازند.
وی اظهار کرد: همچنین از این تعداد داوطلب کنکور سراسری سال 96 تعداد 937 نفر در گروه آزمایشی هنر و 2 هزار و 385 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجه با هم رقابت می کنند.
مدیرکل آموزش دانشگاه کردستان با بیان اینکه حدود 62 درصد از داوطلبان کنکور سراسری سال 96 را بانوان و حدود 38 درصد را آقایان تشکیل داده اند گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون سال جاری نسبت به سال 95 با افزایشی جزیی روبرو شده است.
وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری در سال جاری افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روزهای 15 و 16 تیرماه جاری در پنج گروه آزمایشی در سطح استان برگزار خواهد شد.
سلیمان جهان در ادامه اظهار کرد: کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری سال 96 از 12 تیر تا پنجشنبه 15 تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت است.
وی از داوطلبان کنکور سراسری خواست هنگام مراجعه به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه و تهیه پرینت از کارت، ضمن مشاهده سوابق تحصیلی خود، نسبت به تایید آن نیز اقدام کنند.
آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سال 96 روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه همزمان با سراسر کشور در حوزه های اصلی و فرعی استان کردستان برگزار می شود.
در کنکور سراسری سال 95 تعداد20 هزار و 378 دواطلب کردستانی در پنج گروه آزمایشی باهم به رقابت پرداختند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.