به گزارش ایرنا به عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در سومین جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، افزود: تا زمانی که مردم متقاضی و مصرف کننده کالاهای بهداشتی هستند، دشمنان در راستای ضربه زدن بر اقتصاد کشور هزینه گذاری و برنامه ریزی می کنند.
وی اظهار کرد: برگزاری همایش محصولات سلامت محور با محوریت قاچاق و اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در زمینه کالاهای بهداشتی ضروری است.
وی با اشاره به روند رو به افزایش تجارت الکترونیکی در فضای مجازی گفت: تجارت الکترونیکی پدیده جدیدی است و قاچاقچیان با استفاده از این ابزار کالاهای قاچاق را وارد مرزهای کشور می کنند در همین راستا پلیس فتا در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه کالای قاچاق از استان کرمانشاه وارد استان می شود گفت: در همین راستا هماهنگی و همکاری میان استان های کرمانشاه و کردستان بمنظور کنترل و نظارت بیشتر کالای قاچاق ضروری است.
وی ورود خشکبار را هم از مرزهای رسمی و مرزهای غیر رسمی ممنوع دانست و گفت: در راستای کنترل جلوگیری از ورود هر گونه خشکبار به داخل مرزهای کشور باید اقدامات کنترلی و نظارتی خاصی در مرزها اعمال شود.
وی اقدامات کنترل و مقابله با قاچاق سوخت را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون قاچاق سوخت در استان کاهش یافته است و در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.
وی با بیان اینکه 12 تیر سالروز فرمان مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا است، افزود: در همین راستا ادارات استان باید در راستای برنامه های برگزاری این روز تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را بعمل آورند.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر مرز با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.