به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مهدی اسدپور در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان چادگان، ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی را مهم عنوان و اظهار کرد: فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تولیدات داخلی را رونق می بخشد که مسئولان اداره ها باید در این راستا بیشتر تلاش کرده و با فرهنگ سازی مردم را نسبت به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کنند تا اشتغال جوانان بیشتر فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا در ساختار اقتصاد کشور مشکلاتی را به وجود می آورد که باید در این راستا عرصه را بر عوامل قاچاق کالا تنگ و زمینه خوبی برای فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری واستفاده از تولیدات داخلی فراهم کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان چادگان نیز در این جلسه گفت: یک دستگاه خودروی بی ام و در ایام تعطیلات به ارزش 440 میلیون تومان وارد شهرستان چادگان شده بود که فاقد مدرک گمرکی بود و با شماره خودروی دیگر تردد می کرد که با هوشیاری نیروی انتظامی، توقیف و به مراجع قضایی انتقال داده شد.
سهراب قره قانی افزود: مرجعی برای تحویل گرفتن قاچاق سوخت در شهرستان نداریم که انتظار می رود مسئولان شهرستان تدابیری بیندیشند تا سوخت های قاچاق که توسط نیروی انتظامی کشف می شود را تحویل گرفته و به جایگاه خود برساند تا نیروی انتظامی هم با فرد خاطی طبق مقررات برخورد کند.
حاجتی مدیرجهادکشاورزی چادگان نیز گفت: یکهزار و 200 دستگاه تراکتور در شهرستان چادگان موجود است که تعدادی از این تراکتورها ازکار افتاده اند که با ساماندهی و تکمیل فرم های خاص توسط جهادکشاورزی تعداد تراکتورهای فعال مشخص خواهد شد تا سوخت به ادوات کشاورزی فعال صورت گیرد و از قاچاق سوخت جلوگیری شود.
غلامعلی حاجی عرب مدیرشبکه بهداشت به قاچاق لوازم بهداشتی اشاره کرد و گفت: لوازم بهداشتی وآرایشی دربعضی از منازل به صورت قاچاق انجام می شود که باید از طریق مرجع قانونی از فروش این مکان ها جلوگیری شود .
شهرستان چادگان با حدود 35 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان است.
ت/ع/7153/3011 تنظیم کننده: آسیه معینی - انتشار : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.