به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیم کریمی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور روسای کمیته های تخصصی در سنندج افزود: اعتیاد جزو چهار بحران اصلی در دنیا به شمار می رود و در چند سال اخیر 450 نوع مواد مخدر صنعتی تولید شده است بنابراین باید مردم خود پای کار آمده و به این باور برسند که به سمت این مواد نروند.
وی اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده در خوشبینانه ترین حالت تا 40 درصد مقابله و درمان اعتیاد امکان پذیر است لذا باید بیشتر بر روی پیشگیری از گرفتار شدن مردم به دام این بلا کار شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد در حوزه صیانت و همچنین محصولات تولیدی کارگاه های اشتغال مورد حمایت ستاد از جمله این برنامه ها است.
وی راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد در حوزه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، معرفی تولیدات کارگاه های اشتغالزایی مورد حمایت و تقدیر از بهبود یافتگان، کارآفرینان، سفیران و دستگاه های اجرایی فعال در حوزه توسعه مشارکت ها را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام عنوان کرد.
کریمی افزود: همچنین در هفته مبارزه با مواد مخدر مسابقات ویژه با اولویت مناطق آلوده و اهداء جوایز با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری، فوتبال و دوومیدانی و همایش پیاده روی و دوچرخه سواری برگزار می شود.
**افتتاح مرکز اجتماع مدار در سنندج همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر
مدیرکل سازمان بهزیستی کردستان نیز در این جلسه گفت: سازمان بهزیستی نیز در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده است که افتتاح مرکز اجتماع درمان مدار و افتتاح مرکز سرپناه شبانه بانوان(TC) درمرکز استان به عنوان اولین مرکز در استان از جمله این برنامه ها است.
صباح قریشی پذیرش معتادین بی بضاعت متقاضی درمان در کمپ ها و مراکز متادون تراپی در طول هفته با تخفیف از 50 تا 100 درصد و پا کسازی مناطق آلوده (پاتوق های مصرف) توسط تیم های سیار خدمت رسان با اولویت مناطق آلوده و توزیع وسایل کاهش آسیب را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.
وی اظهار کرد: همچنین برپاپی نمایشگاه سیار پیشگیری از اعتیاد در طول هفته در معابر اصلی شهر با استفاده از تابلوهای لوح برجسته با مضامین پیشگیری، و نصب پلاکارد و بنر در شهرستان ها و محل های آلوده و استفاده از شعارهای پیشگیرانه در سربرگ نامه های اداری از دیگر برنامه ها است.
مدیرکل سازمان بهزیستی کردستان تاکید کرد: برنامه های پیشگیری از اعتیاد در یک مسیر بوده و دستگاه ها از جزیره ای کار کردن در این زمینه بپرهیزند.
هم اکنون 60 مرکز ترک اعتیاد (MMT) در استان کردستان فعال است که شش مورد آن سال گذشته راه اندازی شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.