به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب در سال 96 در سنندج افزود: آماربرداری منابع آبی باید با دقت انجام شود و نظارت لازم برای درستی انجام کار به عمل آید.
وی با بیان اینکه نظرات کارشناسی سازمان های مرتبط با این طرح نیز مورد نظر قرار گیرد ادامه داد: تعادل بخشی منابع آب و احیا آب خوان ها ضمن اینکه نیازمند اقدامی مشترک بین سازمان های مختلف است باید با قدرت تمام تداوم یابد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان نیز ضمن ارائه گزارش جامعی در زمینه طرح آماربرداری منابع آب اظهار کرد: طرح آماربرداری سراسری منابع آب استان در حال اجرا است.
اقبال شانظری افزود: آماربرداری منابع آب هر پنج سال یک بار در سراسر کشور انجام می شود و هدف از این طرح، تعیین میزان مصرف و برنامه ریزی برای آینده است.
وی ضمن بیان ویژگی های طرح و مراحل اجرای آن، خواستار همکاری سازمان های مرتبط و ذینفع برای اجرای طرح شد و وظایف دستگاهها را در این خصوص تشریح کرد.
مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای نیز گزارشی در زمینه اثرات طرح احیا و تعادل بخشی بر آبخوان های محدوده مطالعاتی شهرستان های قروه و دهگلان ارائه کرد و گفت: خوشبختانه این طرح، اثرات مثبتی بر وضعیت منابع آب زیرزمینی این دشت ها داشته است.
جلسه شورای حفاظت منابع آب به ریاست استاندارکردستان با دستور کار شروع طرح آمار برداری سراسری منابع آب وهمچنین تاثیر طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب بر دشت های شرقی استان تشکیل شد.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومترمربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد مترمکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آبهای کشور) بوده و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
هم اکنون 35 طرح سد مخزنی شامل 9 طرح در حال بهره برداری، 11 طرح اجرایی و 14 طرح مطالعاتی در کردستان وجود دارد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.