به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت آبفای استان زنجان، علیرضا جزء قاسمی افزود: ظرفیت افق طرح تصفیه خانه های شهر زنجان روزانه 75هزار مترمکعب، ابهر 14 هزارو 320 مترمکعب روزانه و ماهنشان نیز سه هزار و 400 متر مکعب در روز است که این میزان سالانه به بیش از 15 میلیون مترمکعب می رسد.
وی اظهارکرد: همه مشترکان در شهرهای استان زنجان باید به شبکه فاضلاب شهری متصل شوند که با اتصال همه خانوارهای شهری استان به این شبکه ورود 50 میلیون مترمکعب آب خام به چرخه تولید در عرصه های کشاورزی و صنعتی محقق می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان، میزان پساب خروجی تصفیه خانه در شهر زنجان سالانه 9 میلیون مترمکعب است که طی سال گذشته هفت میلیون و 800 هزار مترمکعب بود.
جزء قاسمی تاکید کرد: اگر همه خانوارهای شهر زنجان به شبکه فاضلاب شهری متصل شوند سالانه 28 میلیون مترمکعب پساب خروجی تصفیه خانه خواهد شد.
وی ادامه داد: طی سال جاری 6 هزار و 430 خانوار در شهر زنجان به فاضلاب شهری متصل خواهند شد و این پروژه مستلزم اجرای 18 کیلومتر شبکه در شهرک های اقماری انصاریه، پونک و الهیه است.
مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: با اتصال این خانوارها به شبکه فاضلاب شهری در شهر زنجان بیش از چهار هزار متر مکعب در شبانه روز به پساب قابل استحصال این شهر اضافه خواهد شد.
جزء قاسمی خاطرنشان کرد: شبکه فاضلاب شهری در شهرهای دندی، زرین آباد و خرمدره در دست اجرا قرار دارد.
به گزارش ایرنا، تکمیل فاضلاب شهر زنجان از پیشرفت 65 درصدی دارد.
در حال حاضر خانوارهای باقی مانده در شهرستان های ابهر و ماهنشان و 6 هزار و 430 خانوار در شهر زنجان هستند که باید به شبکه فاضلاب شهری متصل شوند.
7325/6085
خبرنگار:حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.