به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جلسه کمیته خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان زنجان افزود: هم اکنون ظرفیت سیلوهای این استان 630 هزار تن است و این میزان گنجایش ذخیره سازی گندم خریداری شده از کشاورزان را دارد.
وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های صحیح دولت و همت کشاورزان، دوباره پس از چندین سال در بخش تولید گندم به خود کفایی رسیدیم.
درویش امیری با اشاره به اینکه 470 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان به صورت آبی و دیم است، ادامه داد: امیدواریم در سال های آینده شاهد افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان زنجان باشیم.
استاندار زنجان گفت: با توجه به میزان تولید گندم، نیازی به واردات وجود ندارد؛ اما متاسفانه برخی افراد به دلیل بالا بودن قیمت تضمینی گندم نسبت به خرید جهانی، اقدام به واردات این محصول می کنند که مسئولان باید در جلوگیری از واردات این محصول، اقدامات اساسی انجام دهند.
درویش امیری، خواستار کنترل و نظارت بر شرکت های حمل و نقل کشاورزی شد و افزود: با توجه به افزایش جابجایی انواع محصولات کشاورزی و غیر کشاورزی در استان، باید تدابیر لازم در زمینه کنترل بهداشتی خودروهای حامل محصولات کشاورزی اندیشیده شود.
دولت قیمت تضمینی خرید گندم درسال جاری را 13 هزار ریال اعلام کرده است که این رقم در سال زراعی گذشته 12 هزار و 700 ریال تعیین شده بود.
هم اکنون قیمت جهانی گندم 9 هزار ریال است و با رقم 13 هزار ریال تضمینی اعلام شده دولت در سال آینده، چهار هزار ریال فاصله وجود دارد.
طی سال های 95 تا 92 به ترتیب 345، 231، 168 و 220 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.