به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان نادر قصیری افزود: ایجاد تاسیسات تقسیم و توزیع آب شهری و ایجاد تاسیسات در ارتباط با جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب وظیفه اصلی معاونت مهندسی و توسعه این شرکت است.
وی اظهار کرد: سال گذشته در بخش احداث و توسعه شبکه آب 18 کیلومتر، در اصلاح و بازسازی 40 کیلومتر و در بخش خط انتقال 12 کیلومتر عملیات اجرایی انجام شد.
وی ادامه داد: برای سال جاری نیز اجرای 35 کیلومتر در بخش اصلاح و بازسازی، 22 کیلومتر توسعه و احداث و حدود 10 تا 15 کیلومتر نیز خط انتقال در حوزه آب را در برنامه داریم.
وی با اشاره به تدوین و طراحی سند چشم انداز بلندمدت تامین آب شهرهای استان گفت: در این سند تا افق سال 1420 آبرسانی به شهرهای سنندج، دیواندره، سقز، بانه، بیجار، مریوان و قروه و دهگلان مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: طبق این طرح آبرسانی به شهر سنندج نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون 57 میلیارد تومان هزینه شده و محل تأمین آب در این پروژه سد قشلاق بوده و برای افق طرح، جمعیت 680 هزار نفری منظور شده است.
قصیری اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به شهرستان دیواندره را 12 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 9 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و محل تامین آب در این پروژه سد سیازاخ و تحت پوشش قرار دادن جمعیت 51 هزار نفری در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: کارفرما در این 2 طرح شرکت آبفا استان است و طرح های آبرسانی بلندمدت دیگری نیز تدوین شده که با کارفرمایی شرکت آب منطقه ای در دست اجرا است.
وی یکی از این پروژه ها را آبرسانی به شهر سقز ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند 32 میلیارد تومان اعتبار است و تاکنون 30 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و محل تامین آب در این پروژه سد چراغ ویس و تحت پوشش قرار دادن جمعیت 239 هزار نفری است.
وی افزود: آبرسانی به شهرستان بانه 65 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که تاکنون 10 میلیارد تومان هزینه شده و محل تامین آب در این پروژه سد عباس آباد است.
وی ادامه داد: برای آبرسانی به شهرستان بیجار 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیازاست که محل تامین آب در این پروژه، سد سیازاخ و جمعیت 123 هزار نفری در افق طرح پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: برای آبرسانی به شهر کامیاران هم 34 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح است که محل تامین آب در این پروژه سد گاوشان بوده و برای افق طرح، جمعیت 80 هزار نفری در نظر گرفته شده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان آبرسانی به شهرستان مریوان را نیازمند 63 میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: محل تامین آب در این پروژه سد گاران بوده و تحت پوشش قرار دادن جمعیت 244 هزار نفری در نظر گرفته شده است.
قصیری با بیان اینکه آبرسانی بلندمدت به شهرستان های قروه و دهگلان هم 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: محل تامین آب در این پروژه سد قوچم بوده و برای افق طرح، جمعیت 216 هزار نفری منظور شده است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.