به گزارش خبرنگار ایرنا، چندی پیش 'محمد تواناحسینی' و 'دلنیا جهانی' 2 کتابدار کتابخانه 'زانیاری روستای 'سردوش' شهرستان مریوان آیین عقد و عروسی خود را در کتابخانه روستای برگزار کردند.
این زوج جوان، بخشی از هزینه های عروسی خود را صرف خرید کتاب برای کتابخانه روستا و بخش دیگر را به موسسه 'ئاسوی ژیان' که کودکان یتیم را تحت پوشش قرار می دهد، اهدا کردند.
کتابخانه زانیاری روستای سردوش با پنج هزار و 500 جلد کتاب اینکه در طبقه دوم مسجد روستا قرار دارد و بیش از 140 نفر از جوانان روستا عضو این کتابخانه هستند.
این کتابخانه در سال 1395 به عنوان یکی از 10 کتابخانه برتر سال انتخاب شده بود و همین امر جوانان روستا را برای مشارکت و عضویت بیشتر در کتابخانه ترغیب کرده بود.
امسال نیز کتابخانه زانیاری روستای سردوش مریوان به خاطر میزبانی برگزاری آیین عقد و عروسی 2 کتابدار جوان روستا خبر ساز شد.
خبرگزاری ایرنا با این زوج جوان گفت و گویی ترتیب داده که به شرح زیر است:
محمد تواناحسینی گفت: برگزاری این مراسم در کتابخانه نشان از اهمیت کتاب، کتابخانه و مطالعه و تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.
وی اضافه کرد: هر ساله در مناطق مختلف هزینه های زیادی برای برگزاری آیین های عروسی صرف می شود که بخشی از آنها پس از مدتی به طلاق و جدایی هم منجر می شود.
وی افزود: اگر بخشی از این هزینه ها در زمینه کتاب و تجهیز کتابخانه ها صرف می شد و جوانان اوقات فراغت خود را صرف کتابخوانی می کردند، جامعه ما روند رشد و توسعه را با شتاب بیشتری طی می کرد.
وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها در امر ازدواج با سخت گیری ها و صرف هزینه های گزاف می خواهند که پیوندها را محکم تر کنند در حالی که هر اندازه تسهیل در امر ازدواج بیشتر باشد، رابطه عاطفی آنها محکم تر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه در حال حاضر در بخشی از مسجد این روستا فعال است، از مسئولان خواست که برای ساخت کتابخانه روستا که زمین مورد نیاز آن هم تهیه شده این زوج را کمک کنند.
دلینا جهانی نیز گفت: بسیاری از زوج های جوان در آغاز زندگی مشترک خود، اسباب و وسایل زیادی را خریداری می کنند که بسیار از این وسایل تا چند سال بدون استفاده باقی می مانند.
وی که مربی دوره های آموزشی قرآن و مهارت های زندگی در این کتابخانه روستایی است افزود: برای تشکیل زندگی خوب و سعادتمند به جای وسایل تجملاتی به معرفت، ایمان و اعتماد نیاز داریم.
وی اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم ساختمانی مستقل برای کتابخانه روستا احداث کنیم برنامه های آموزشی و مسابقات کتابخوانی و ورزشی را نیز می توانیم میزبانی کنیم.
وی از خیرین و مسئولان دولتی خواست برای تداوم فعالیت های این کتابخانه، آنها را یاری کنند تا در آینده بتوانند خدمات بیشتری را به کودکان، جوانان و حتی سالمندان روستا ارائه دهند.
وی گفت: از اینکه آیین عقد و عروسی خود را در کتابخانه روستا برگزار کردیم بسیار خوشحال و راضی هستم و حضور دوستان و سایر اعضای خانواده ام به صورت همزمان در کتابخانه موفقیت بسیار خوبی برای کتابخانه نوپای روستا بود.
وی با بازگویی خاطرات روز مراسم و ابراز شادمانی از یادآوری خاطرات آن روز افزود: اتفاقا' در آن روز هم چندین نفر عضو تازه به جمع اعضای کتابخانه اضافه شد.
برگزاری آیین عقد و عروسی زوج جوان کتابدار روستای سردوش در رستانه های داخلی و خارجی و فضای مجازی نیز بازتاب گسترده ای داشت و بسیاری از کابران شبکه های مجازی پیام های تبریک را به برای آنها فرستاده بودند.
روستای 360 خانواری سردوش در 30 کیلومتری شرق مریوان و در حاشیه دریاچه مریوان واقع شده است.
شهرستان مرزی مریوان در 135 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز اقلیم کردستان عراق واقع شده است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.