به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حسین شکوهی نسب افزود: طلاق توافقی یکی از معضلات جامعه امروزی است و نهادهای فرهنگی باید به پیامدهای این مهم در جامعه بپردازند.
وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه رفع معضل طلاق توافقی در جامعه اظهار کرد: مسئولان باید با تمام قوا و استفاده از تمام ظرفیت ها در راستای کاهش طلاق و فروپاشی بنیان خانواده گام بردارند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش لازم برای ارتقاء سطح مهارت های زندگی و آگاهی نسبت به پیامدهای منفی طلاق برای زوج های جوان یکی از مسائل مهم است که باید به آن پرداخته شود تا به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.
حسین شکوهی نسب به رشد 73 درصدی جرم توهین به اشخاص عادی در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد: بالابردن سطح دانش و آگاهی مردم و آستانه تحمل در برخوردهای اجتماعی به طور قطع در کاهش دعاوی می تواند موثر باشد.
وی گفت: جرم افتراء هم در 6 ماهه نخست سال جاری در منوجان رشد 106 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
رئیس دادگستری شهرستان منوجان به نقش مبانی دینی و اخلاقی در کاهش جرم هم اشاره کرد و افزود: به طور حتم روحانیت می توانند در حوزه مسائل خانواده نقش موثری ایفا کنند.
وی عنوان کرد: نقش ائمه جماعت مساجد در کاستن طلاق در جامعه بسیار ضروری است و لازم است تا از این مکان مقدس برای پرداختن به مسائل اجتماعی بیشتر استفاده شود.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل هفت هزار و 500 کیلومتر که در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.