به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در جلسه شورای استان و تقدیر از خیران دانشگاه ساز مریوان و بانه در دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، تقویت نیروی انسانی و توسعه بخش های مختلف آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را در کردستان ضروری برشمرد و افزود: در هیچ جامعه ای دولت ها به تنهایی نمی توانند تمام مشکلات جامعه را حل کنند و در همین راستا حاکمیت برای دستیابی به اهداف خود نیازمند حضور و مشارکت مردم است.
وی تامین امنیت مردم را جزء وظایف مهم حاکمیت عنوان کرد و گفت: تحقق امنیت عمومی جامعه مرهون حضور و مشارکت مردم است.
وی با اشاره به اقدامات نیکوکارانه و خداپسندانه گسترده خیران کردستانی گفت: مشارکت خیران کردستانی قابل مقایسه با کشور نیست.
زاهدی با بیان اینکه درآمد سرانه کردستان کمتر از نصف میانگین کشوری است، افزود: خیران استان با این درآمد سرانه پایین بیش از سایر استان های کشور در امر خیر مشارکت داشته اند.
وی اقدامات خداپسندانه خیران کردستانی را در عرصه های مختلف چشمگیر توصیف کرد و گفت: خیران این استان همواره در امر مدرسه سازی، مسجد سازی، تحت پوشش قرار دادن کودکان بی سرپرست و تحت پوشش قرار دادن بیماران صعب العلاج، مسولان استان را یاری کرده اند.
وی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از پیروزی انقلاب را از ابتکارات سازنده و ماندگار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و افزود: در تاسیس این دانشگاه مردم با مشارکت خود نقش مهمی در این زمینه ایفاء کردند.
استاندار کردستان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اعتبارات و بودجه دولتی تاسیس نشده است بلکه تاسیس این نهاد آموزشی در کشور را مرهون هدایای مردمی هستیم.
وی دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون تعداد زیادی از مدیران کشور در عرصه علمی، اقتصادی و اجتماعی از تحصیلکردگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
زاهدی اظهار کرد: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد تحصیل هزاران دانشجو و فارغ التحصیل شدن جمع کثیری از متخصصان رشته های مختلف هستیم.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با اتکاء به خداوند، هدایت و رهبری امام راحل (ره) و حضور و مشارکت مردم به پیروزی رسید گفت: سقوط نظام 2500 ساله و استقرار نظام جمهوری با مشارکت و تلاش های مردم اقصی نقاط کشور بوقوع پیوست.
زاهدی با بیان اینکه مردم در تمام برهه های تاریخی بار مشکلات نظام و انقلاب را به دوش کشیدند ادامه داد: حضور گسترده مردم در انتخابات دوازدهمین ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیانگر درک بالای مردم در عرصه سیاسی و احساس مسئولیت آنها در تعیین سرنوشت کشور است.
وی رای بالای مردم استان به روحانی بیانگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات و احساس مسئولیت در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: دولت موظف است در راستای توسعه کردستان و حل مشکلات مردم پاسخگوی اراده و همکاری مردم باشد.
وی ضمن تسلیت بمناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)گفت: امسال کاروان اعزامی از استان به مرقد مطهر امام نداریم اما برنامه های سوگواری و عزاداری این رهبر فرزانه در استان برگزار می شود.
در این جلسه از یحیی یونسی، بابک رستم پور، حاج رئوف محمودی و دکتر هدایت فتاحی از خیران بانه ای و فاضل سنندجی از خیران مریوانی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.