کریم ذوالفقاری روز سه شنبه در جلسه رفع تداخلات در اجرای طرح توسعه باغات کردستان با اشاره به اینکه رفع تداخل اراضی ملی با اراضی زراعی باید در اولویت کاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی باشد افزود: اطلاعات فنی و دستور العمل های ابلاغ شده این هدف در کنار تجربه و تخصص کارشناسان سازمان می تواند موفقیت اجرای طرح را تضمین کند.
به گفته وی، امکانات لازم برای عملی شدن طرح فراهم شده است که باید رفع تداخلات ارضی ملی با زمین های زراعی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.
وی با اشاره به طرح توسعه باغات دیم در کردستان افزود: ظرفیت جوامع محلی در طرح توسعه باغات نباید نادیده گرفته شود و با تکیه بر این توانمندی می توانیم روند پیشرفت طرح توسعه باغات را افزایش دهیم.
مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان نیز با بیان این که از ابتدای تشکیل جهاد سازندگی تا اکنون بیشترین جلسات بین سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای رفع تداخلات اراضی برگزار شده است گفت: امروزه بیش از 95 درصد اراضی استان نقشه برداری شده و نقشه های لازم برای عملی شدن این طرح در کل استان آماده شده است.
پیمان باباپیری افزود: رفع تداخلات ارضی ملی باید بر اساس یک باور مبنی بر اینکه یک خدمت بزرگ به جامعه کشاورز است صورت گیرد، تا هم کار به سرعت پیش برود و هم کشاورزان از اجرایی شدن این طرح بیشترین بهره را ببرند.
وی از کارشناسان و مدیران امور اراضی و منابع طبیعی استان خواست، در صورت نیاز از معتمدین و شوراهای اسلامی روستا برای پیشبرد طرح کمک بگیرند و نظرات آنها را در راستای رفع تداخلات ملاک قرار دهند.
وی افزود: از بخشنامه ها و لوایح جدیدی که در این راستا صادر شده به بهترین شکل ممکن باید استفاده کرد تا نه زمین های ملی و منابع طبیعی کشور آسیب ببیند و نه اینکه کشاورزان متضرر شوند.
در حال حاضر یک هزار و 800 پلاک اراضی کشاورزی در استان دارای تداخل است.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.