به گزارش ایرنا، صادق زیباکلام روز دوشنبه در نشست فناوری هسته ای و دستاوردهای برجام در تالار مولوی دانشگاه کردستان در سنندج افزود: در این انتخابات مردم بین این 2 جریان مخالف یکی را انتخاب خواهند کرد و بر اثر این انتخاب مردم، مسیر آینده کشور مشخص می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون هر 2 جریان حاضر در عرصه انتخابات خود را وام دار آرمان های انقلاب اسلامی می دانند و هر 2 جریان بر این باورند که آنها فرزندان واقعی انقلاب هستند.
وی اظهار کرد: لازم است که مردم این سوال را از خود بپرسند که در سال 1357 آیا تنها برای آرمان استکبارستیزی انقلاب کردند یا اهداف و برنامه های دیگری هم در زمینه منافع ملی کشور داشتند.
زیبا کلام در بخش دیگری از سخنان خود و در جواب سئوالات دانشجویان با اشاره به تغییر رویکرد برخی شخصیت ها از هدف غرب ستیزی گفت: غرب سیاست های خود را تغییر نداده اما دیدگاه و نگرش ما نسبت به این موضوع تغییر کرده است.
وی با انتقاد از تایید نشدن صلاحیت برخی از نامزدها از سوی شورای نگهبان افزود: من موافق این سیاست نیستم و ما انقلاب کردیم که انتخابات آزادانه باشد نه اینکه شورای نگهبان فهرستی را تایید و به اختیار خود برخی افراد را حذف کند.
زیبا کلام در جواب سئوال دانشجویان در مورد معافیت مالیاتی برخی از نهادها افزود: ثروت و نظارت بر برخی نهادها در حوزه اختیارات رئیس جمهوری و حتی مجلس شورای اسلامی هم نیست.
وی گفت: کسانی که می خواهند با شرکت نکردن در انتخابات به این پروسه نه بگویند نادانسته به طرف مقابل رای داده و آینده کشور را برای هشت سال در اختیار آنها قرار می دهند.
وی در خصوص حضور نظامی ایران در کشور سوریه نیز گفت: پاسخ این سوال را باید مردم سوریه جواب بدهند و در حالی که بیش از 6 میلیون نفر از مردم این کشور در ترکیه، اردن و لبنان آواره هستند هیچ کدام از این آوارگان عکسی از مسئولان حکومت خود را در چادرهای محل اسکان نصب نکرده اند.
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اقلیت های قومی و مذهبی در ایران گفت: تاکنون هیچ دولتی نتوانسته این حس ملی گرایانه را در بین اقوام ایرانی ایجاد کند و تنها در سایه دمکراسی است که اقلیت های دیگر ایران از حقوق اصلی خود برخوردار شوند.
وی همچنین با ادعای اینکه گفتمان غرب ستیزی در طول دوران انقلاب اسلامی آرمان های انقلاب اسلامی را هر روز کم رنگ تر کرده ادامه داد: هیچ یک از طرفداران این گفتمان نمی توانند در طول این مدت مثالی بیاورند که گفتمان غرب ستیزی به اندازه ذره ای هم برای منافع ملی ایران مفید بوده باشد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین گفت: هر چند برنامه هسته ای ایران از چند سال قبل در کشور شروع شده بود اما اصلاح طلبان در مقابل این برنامه سیاست 'کجدار مریض' را دنبال می کردند و به قدرت های غربی دهن کجی نکردند.
زیباکلام با بیان اینکه دولت نهم و دهم پیشبرد اهداف هسته ای را در برنامه خود قرار داد که منجر به صدور قطعنامه هایی علیه ایران و وضع تحریم ها ذیل بند هفت منشور سازمان ملل شد افزود: تحریم ها چرخ های اقتصاد ایران را متوقف کردند و تنها در حوزه مشترک گازی پارس جنوبی ایران به دلیل تحریم ها و خروج شرکت های نفتی 500 هزار میلیارد ریال از کشور رقیب (قطر) متضرر شد.
وی اضافه کرد: در حوزه های نفتی مشترک با کشور عراق نیز چنین اتفاقی افتاد و در حالی ما چنین زیان بزرگی در پارس جنوبی متحمل شدیم که در سال 1395 کل بودجه عمرانی کشور 130 هزار میلیارد ریال، هزینه دانشگاه های کشور 50 هزار میلیارد ریال و بودجه محیط زیست کشور سه هزار میلیارد ریال بود.
به گزارش ایرنا در ابتدای این نشست دبیر انجمن اسلامی دانشگاه کردستان نیز با اشاره به مقوله انتخابات در ایران گفت: مردم در فرآیند انتخابات سرنوشت خود را مشخص می کنند.
ضحا یدالهی افزود: با تایید برخی مشکلات و کم و کاستی ها در دولت یازدهم اما در دولت تدبیر و امید کارهای بسیار بزرگی در زمینه آزادی بیان، حقوق سیاسی و شهروندی، تعامل با جهان و انضباط اداری انجام شده است.
شمار زیادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان در این نشست حضور داشتند و در چندین نوبت سخنان زیباکلام با تشویق مکرر دانشجویان قطع شد.
3020/ 1904/ 6037
خبرنگار: عبداله رحمانی/**انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.