به گزارش خبرنگار ایرنا اکنون که تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز آغاز گشته است، عکس نوشته ها و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای شورا، در هر کوچه و خیابانی، نگاه ها را به خود جلب می کند.
با وجود اینکه شهرداری سنندج، برای حفظ زیبایی و نظم شهر، 25 نقطه را برای تبلیغات کاندیداهای شورای شهر تعیین کرده است، اما برخی از طرفداران و اعضای ستادهای آنان، به این امر بی توجه بوده و از دیوارها و اماکن مختلف، برای تبلیغات استفاده می کنند.
در بعضی از پشت بام ها نیز، بنرهای بزرگی از تصاویر نامزدهای شورای شهر، با داربست نصب شده که از فاصله دور قابل مشاهده است.
از خیابان های مرکزی سنندج که گذری داشته باشیم، خواهیم دید که نوجوانان و جوانانی داخل پیاده روها کارت های تبلیغاتی کاندیداهای مورد حمایت خود را میان مردم پخش می کنند برخی از این نوجوانان، به شهروندان در حال عبور از پیاده روها قناعت نکرده و کارت های تبلیغاتی را به صاحبان مغازه ها نیز تقدیم می کنند.
تبلیغات تنها به این مکان ها محدود نمی شود چرا که بعضی از توزیع کنندگان، اماکن تفریحی و پارک ها را برای پخش کارت ها و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای محبوب خود، انتخاب می کنند.
لازم به ذکر است برخی از کاندیداها، مغازه هایی را در خیابان های مرکزی و حتی کوچه های حاشیه شهرها اجاره کرده و افرادی را برای تبلیغ در این ستادها مستقر کرده اند.
برگزاری متینگ های تبلیغاتی شبانه در منازل یا ستادهای کاندیداها از دیگر نکات قابل توجه در فضای انتخاباتی استان است.
این فضا تنها به شهرهای کردستان ختم نمی شود بلکه کاندیداهای شورا در روستاها نیز فعال بوده و هرکدام برای جذب آرا بیشتری از مردم، تلاش می کنند.
در کنار تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بد نیست نگاهی نیز به فعالیت این روزهای ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری بیندازیم.
از آنجاییکه تا زمان پایان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، چهار روز بیشتر نمانده، فعالیت ستادها در کردستان پرجنب و جوش تر شده است.
هر روزه گردهمایی ها و جلساتی در ستادها در حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار می شود و تلاش ها برای جذب آرای درصد بالاتری از مردم، بیشتر شده است.
سفر چهره های مطرح سیاسی حامی کاندیداها از تهران به کردستان و سخنرانی در ستادهای مرکزی، بیانگر اهمیت نقش مردم استان در پیروزی نامزدها است.
فضای مجازی هم این روزها عرصه بحث و مناظره حامیان و مخالفان نامزدهای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است که گاهی نیز به چالش و تخریب کشیده می شود.
طرفداران کاندیداها، گروه هایی را در حمایت از نامزد مورد نظر خود تشکیل داده اند که اعضا برخی از این گروه ها به بیش از هزار نفر هم می رسد.
با توجه به این توصیف ها می توان گفت کردستانی ها برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اهمیت بسیاری قائلند و تلاش می کنند با آگاهی کامل، نسبت به انتخاب فرد اصلح گام بردارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.