حشمت اله عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شعار مجموعه ای از پیشنهادهاست که بدون توجه به محدودیت ها و امکانات و اغلب با نگاه عوام فریبانه و مقطعی و به هدف جلب نظر مردم و پیرامون مهمترین مشکلات جامعه ارائه می شود.
وی افزود: طبیعی است که شعارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معیار سنجشی در اذهان عمومی به همراه ندارند لذا برداشت ها از میزان تحقق یا محقق نشدن آنها بسیار متفاوت و جمع ناپذیر است.
عسگری یادآور شد: برنامه خوبی که می تواند توسط نامزدها ارائه شود، مجموعه ای از اقدام های اجرایی موثر در راستای تحقق هدف های شدنی و واقع بینانه با توجه به محدودیت ها، فرصت ها و منطبق بر چشم اندازها، اهداف بلند مدت و سیاست های کلان کشور است.
وی با بیان اینکه اغلب شعارها به علت غیر علمی بودن، بی توجهی به محدودیت های مالی و غیرمالی و همچنین لحاظ فرصت ها، چالش ها و نقاط ضعف و قوت پیش رو جنبه اجرایی به خود نمی گیرد، گفت: در مقابل، برنامه های پیشنهادی که در اجرای آن همسویی بالایی بین مسئولان اجرایی وجود داشته باشد و منابع مالی و غیر مالی مورد نیاز به درستی پیش بینی شده باشد به راحتی قابل تحقق و ارزیابی خواهد بود.
وی تاکید کرد: با توجه به تجربه ها و ارزیابی خوب مردم از عملکرد ١١ دولت گذشته و افزایش سطح آگاهی های همگانی، مردم به درستی و خوبی تفاوت بین شعار و برنامه مدون را تشخیص می دهند ضمن اینکه اگر نامزدی در این عرصه موفق شود و وعده ها و شعارهای وی که در زمان تبلیغات انتخابات مطرح کرده محقق نشود موجی از نارضایتی عمومی شکل خواهد گرفت.
مدرس اقتصاد دانشگاه ایلام افزود: این افراد باید ضمن اعلام اولویت های اساسی دولت خود با اهداف کمی، در خصوص نحوه اجرا و تامین منابع مورد نیاز و عبور از دیگر محدودیت ها به مردم توضیح دهند تا مردم و کارشناسان در خصوص احتمال تحقق یا شکست آن بررسی های لازم را انجام دهند.
عسگری اضافه کرد: در مجموع باید گفت که طرح برنامه های کلی و به همراه اعداد و ارقام دور از ذهن بویژه در حوزه یارانه، اشتغال، اقتصاد و معیشت بدون تبیین برنامه ها، سیاست های اجرایی و در نظر گرفتن منابع و اسناد بالا دستی کشور از سوی نامزدها شعار محسوب می شود و هرگز جنبه و قابلیت اجرایی به خود نخواهد گرفت.
به گفته این استاد دانشگاه، ایجاد و توسعه فرصت های شغلی در هر بخش دارای ضریب علمی و دقیقی است، انتظار می رود اگر برنامه ای در راستای ایجاد اشتغال ارائه شود، مبتنی بر هدفگذاری دقیق، شدنی و معرفی الزام ها و راهبردهای واضح و روشن باشد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
انتخابات در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.